Monday, December 9, 2013

Kita mudah lupa....

Aku terkedu…susah sangat ke nak sms or just one short phone conversation telling your in the neighbourhood. Susah sangat ke..walaupun satu perbuatan itu di anggap mudah , kadangkala itulah yang mengeratkan silatulrahim. Bini aku selalu cakap, diaorang ingat ke kat aku, aku selalu jawab balik mestilah…last2 aku jugak yang terkena. Betul kata bini aku…bak kata orang Sarawak muang pelambey pun sik ada… Bukan nya aku nak jadi sensitive sangat tapi kawan kawan sekolah yang jarang kita jumpa , aku buat lagi group whatsap supaya senang nak berhubung, pun tak di gunakan. Sungguh sungguh aku terkasima. Aku sangat suka jumpa dengan kengkawan lama tapi aku dok perati kawan kawan aku tidak ada itu sense of brotherhood..kebanyakkannya. Aku tahu tak semua orang berfikiran macam aku, tapi sayangkan. Bila di anugerah kan otak orang langsung tak guna untuk mengingati. Aku perasan yang manusia sekarang nie semakin kurang menggunakan otak. Bukannya aku nak cakap mereka bodoh, tapi mereka semakin kurang berfikir. Sayangnya anugerah yang ada tak di gunapakai. Manusia sekarang lebih bertindak ikut perasaan , contoh nyata kes kecurian tabung surau di semenanjung nun, kesian budak tu kena belasah sampai mati sebab semua orang di sekelilingnya mengikut perasaan bukannya akal. Alangkah baiknya kalau tangkap saja dah serahkan kepada pihak polis. Bukan bermaksud aku nie bagus sangat, sesungguhnya banyak lagi manusia lain yang lebih baik dari aku tapi aku tetap mencuba menjadi terbaik. Aku ingin untuk eratkan silatulrahim, mendekatkan yang jauh. Tapi apa boleh buat, aku seorang tak akan mengubah dunia hehehehe…aku sendiri terfikir, kenapa kebelakangan ini aku sering memnbebel…mungkin inilah sindrom orang nak masuk umur 40 tahun, krisis pertengahan umur hahahahaha… Sesungguhnya mencapai umur 40 tahun adalah sesuatu yang istimewa dalam Islam. Di situlah terletaknya kematangan dan kewarasan. Aku ucapkan syukur kepada Tuhanku yang memberi peluang kepada aku untuk mencecah angka 40. Adios……

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...