Tuesday, December 24, 2013

Catatan hari ini...

What a way to start a day…one nice smelly coffee, accompanied by my GUNDAMS with Delio biscuits. Sekarang nie musim hujan, turun pagi gerenti jalan sesak. Sampai je ke pintu masuk Wisma Bapa Malaysia, jumpa signboard cakap it already 8 am. Kalau aku terlupa jam tangan or takder handphone nak tengok waktu, signboard itu memang aku alu alukan hahahahaha….Tapi itu adalah kempen yang berlaku di Wisma Bapa sekarang, supaya orang masuk kerja awal. Kalau sampai jam 8.30 pagi, signboard tu pun akan tukar jugak, magik sungguh. Mungkin salah satu langkah untuk mencapai status a world class civil servant, punctual and reliable.
So malam semalam aku ada jamuan keluarga kat Coca restaurant di Riverside Majestic Hotel. Meriah la jugak but perut aku pulak in no mood untuk makan. Maybe aku stress, kepala pun kosong semacam jer rasa nya. But all of us enjoying ourselves. Tapi best jugak kalau ada outing makan makan macam tu. Melapangkan minda. Besok cuti umum, perancangan apa nak buat belum pasti. Setakat nie banyak kawan kawan aku kat opis ambik cuti 2 tahun, cuti tahun nie, awal tahun depan baru turun kerja, kan macam cuti 2 tahun kan. Jadi aku ambik kesempatan kepada yang merayakan Hari Natal, semoga seronok dalam menghabiskan cuti. Adios…

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...