Tuesday, December 10, 2013

apa ada pada angka...

2014…tahun depan, kalau cina tak suka sebab ada angka 4, mungkin mereka akan menganggap tahun itu tak bagus. Sokay..itu kepercayaan diaorang. Maka berlakulah perkara-perkara yang akan mendatangkan kesukaran atau kesusahan atau bala bencana. Maka dengan okay mereka akan berkata yang angka 4 memang bawak “soi” atau sial. Tapi bagi aku, itu cuma nombor, apa yang nombor boleh buat kepada kita. Sebenarnya , bila kita dah set dalam pemikiran kita yang angka itu adalah unlucky number, maka jadilah. Semuanya ada lah mind over body. Syaitan pun seronok lah sebab berjaya memesongkan akidah manusia. Itu salah satu angka yang mistik. Angka kedua pulak adalah 13, aku tak tau apa kena dengan nombor tu tapi yang pasti nombor 13 membawa bencana atau bad luck. Contoh nyata, di bangunan tempat aku bekerja ini, Wisma Bapa Malaysia, takder no 13. Aku tak pastilah samada jurutera yang buat bangunan ini dulu gagal ujian matematik…tak pandai nak mengira. Apa ada pada angka? It just a number. Numero uno..des grandey..just a number. If a number can bring you bad luck, aku kesianlah dengan orang yang menjumpai angka itu…hehehe…adios

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...