Wednesday, October 23, 2013

Tok Bok nyaaa.....

Sarawak kalah pusingan pertama separuh akhir Piala Malaysia kepada Pahang 3-1. Sedikit kecewa tapi itulah bolasepak. Pusingan kedua pada 26.10 ini, iaitu Sabtu masih ada peluang untuk Sarawak. Kemenangan 2-0 sudah cukup untuk memastikan Sarawak melangkah ke final. Tapi untuk aku 25 Oktober nie pulak penentu kepada kenaikan gaji & bonus untuk tahun hadapan. Performance appraisal interview bermula pada Jumaat ini, semoga akan member keberkatan sebagaimana hari Jumaat yang sungguh berkat. Jadi dua hari itu menjadi detik penting untuk aku dan juga Sarawak. Semoga sukses hendaknya. Isu tiket bola sekarang memang panas di kedai kopi. Aku sokong tindakan FAS menjual tiket hanya di stadium negeri pada 24 & 25 ini. Setiap seorang hanya boleh membeli 5 tiket saja. Bukan apa, macam last game lawan KL Sime Darby, banyak ulat2 tiket ambik kesempatan mengaut keuntungan, tiket RM10 di jual RM20, untung 100%. Aku rasa pihak FAS kena ambik tindakan untuk mengelak benda macam ini terjadi. Kesian jugak tengok penyokong yang datang dari luar Kuching terpaksa bayar harga tiket yang mahal. Penyokong penyokong di laman social tidak lah kurang hebatnya sokongan nya. Tapi ada yang berhati buta, menghina orang Sarawak dengan gelaran yang amat menyakitkan hati. Kalau ikut rasa hati memang binasa, tapi aku yakin rakyat Sarawak semakin matang, tidak mudah melenting dengan cercaan dan hinaan yang melampau. Seronok pulak aku tengok, tanpa mengira bangsa dan agama bersatu teguh di belakang pasukan Sarawak. Pasukan Sarawak pun terdiri dari pemain-pemain dari semenanjung dan Sabah, dan Sarawak sendiri a true Malaysian Team bukan nya macam Harimau Malaya tu… Aku doakan kejayaan buat Sarawak…adios

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...