Thursday, October 3, 2013

Sarawak ....ibu pertiwiku....

Wahhhh…….macam apa jak laporan di dada akhbar especially tabloid macam Harian Metro & Kosmo. Ilek2 jak membuat kesimpulan sendiri. Provokasi kepada Sarawak dalam bolasepak amat memalukan. Laporan Harian Metro sudah menganggap Sarawak bersalah terbabit rasuah. Ini memang tak betul. Kepimpinan FAS yang di pegang Datuk Sudarsono, bagi orang orang Sarawak yang terkenal dengan integritinya. Cakap cakap sebarang cakap, tulis jangan sebarang tulis, silap boleh kena saman dan pasukan Sarawak boleh menang. Sedangkan FAM sendiri telah mengeluarkan surat yang menafikan Sarawak di siasat. Memang kurang ajar tabloid nie…nak tingkatkan jualan pun jangan lah menghina dan merendahkan martabat sebuah Negara. Sarawak ibu pertiwiku kesayangan ku.
Jangan lah mengikut rentak orang orang yang rendah tahap pemikiran nya. Yang hanya tahu mengapi apikan sentimen sentimen yang tidak patut di permain kan. Bagi aku wartawan yang buat laporan macam tu dah hilang etika kewartawanan nya. Memalukan. Apa apa pun tiket menjelang perlawanan Sarawak melawan KL Sime Darby memang macam cucur panas. Bagi yang tidak ada tiket , jangan bimbang boleh tengok TV, boleh tengok kat luar Stadium. Ada skrin besar akan di pasang , so ayuh Sarawakian be cool. Biar KL Sime Darby rasa aura orang orang Sarawak….adios…encang Sarawak encang….

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...