Wednesday, July 10, 2013

Hari pertama puasa

First day puasa, jam 10 pagi, mata aku dah mula ngantok. Pehh cabaran betul bila ngantok nie part perut kosong. But that is the beauty of it… malam semalam dah mula sembahyang terawih, malam yang pertama. Yang pasti surau tempat aku memang penuh. Ada peningkatan dari saf jemaah, selepas 8 rakaat masih ada 3 lagi saf belakang aku. Kalau last year, memang tinggal 2 saf je lepas 8 rakaat. Malam tadi sahur, makan nasik goring cornbeef, home made. Takder lah masalah sangat bangun sahur pagi tadi, Cuma anak aku agak melayan ngantuk, siap nego dengan aku makan 3 suap je sebab ngantok. Tapi takper, janji dia nak cuba puasa. Tugas pertama bila dah petang nanti, mesti dok pikir apa nak buat atau beli untuk berbuka. Aku dah terpikir nak carik bubur kacang hijau, bubur pedas memang dalam senarai. Ikan botok pun sedap.
Time nie un durian ada,memang sedap kalau buat bubur kacang hijau campur durian. Wahhh memang tengah dok melayan nafsu aku nie. Tapi bila dah sampai masa berbuka nanti mesti nak minum air je. Ahlan wa sahlan Ramadan…

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...