Tuesday, June 18, 2013

Saspen seketika...

Apa la blogspot nie..ingat kan aku akan kehilangan la tapak blog aku nie. Ye lah tak pasal2 seharian tak tempat untuk aku update new post. Banyak kejadian berlaku sekarang nie, banyak tugas menunggu. Banyak pulus juga masyuk, Alhamdulillah. Sungguhnya aku benar2 bersyukur. Untuk pertama kalinya, kue akan menjadi emcee satu main event jabatan hehehehehe…seronok banget. Aku suka cabaran, kali nie mengemcee kan majlis Sambutan Gawai Dayak Jabatan Ketua Menteri. Yang kesiannya pulak, takder bayaran honorium pulak. Cubalah ada sikit2 sumbangan untuk menghargai penat lelah. Barulah bermotivasi kan…kerja pun semangat. Bini aku pulak sibuk buat kerja outstation, jadi aku jadi orang bujang yang takda kekosongan. Anak aku pulak dah bijak mengatur jadual dia, malam mana nak tidor rumah nenek dia dan malam mana nak tidor dengan bapa nya nie. Memang bijak. Makan malam pun dah pandai tawar menawar nak makan nasik berapa sudu, dia cakap takut gemok macam emak & bapa….cehhh anak aku nie sungguh2 menguji kesabaran dengan kenyataan yang mengatakan mak bapak dia montel. Dah lah dah pandai nak komplen sekarang nie, tapi aku suka. Langsung tak marah…lucu ada lah aku rasa. Budak kecik komplen…memang sementel dan lucu. Movie kat panggung sekarang nie pun tengah main citer yang hebat2. Man of Steel, Fast Furious 6..banyak aku tak sempat nak tengok, semua aku bantai tengok online jer. Dah sekarang website aku tengok citer movie paling latest dah pun kena remove…terasa sempit seketika dunia tontonan aku. Sekarang nie, yang pasti aku ada sedikit bosan dengan tugasan seharian. Kerja outstation dah kurang sikit masa nie, bengang pulak dengan pemproses claim opis menghilangkan claim aku. Binawe punya manusia…kejap cakap aku lambat hantar, last2 cakap claim aku dah hilang. Sekarang nie dah delay 3 bulan dah. Bodoh punya staf, buat claim ajer pun dah buat mistake…langsung tak professional. Tengoklah ujung bulan nie masyuk ke tak aku punya claim… Oh ya ..tak lama lagi Ramadan menjelma …fuhhh…memang best…tau2 jer lah lepas tu apa kan…adios..

3 comments:

Tia said...

yah....
selamat juak blog dah dapat dibukak...

Uncle Seven said...

Ya lah tek....hampir2 gik mauk ilang. sik tauk camney mauk bukak...

Bucketlist Rebecca said...

Hello nice bllog

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...