Sunday, June 23, 2013

Meng"emcee" lagi....

Untuk pertama kalinya, aku menjadi emcee satu majlis rasmi yang di hadiri pegawai2 atasan Jabatan Ketua Menteri bersempena dengan Rumah Terbuka Gawai dayak. Perasaan nya..? Top of the world. Pengalaman yang aku dapat memang paling best. Sesuatu yang sukar untuk aku cari kat mana mana pun. Masa rehersal aku memang dah ready, skrip pun dah siap buat. Tapi apa yang terjadi hancur langsung. Bila aku dah berdiri kat mikrofon untuk raptai penuh, pada masa itu jugak lah aku baruk dapat atur cara yang sebenarnya. Aku dapat the first taste of gugup , apa taknya, langsung tak sama dengan skrip yang aku buat. Nasib baik floor manager sporting abis. Dier faham situasi aku. Aku dengan pasangan aku siap pulak kena tegur. Tapi takper sabar je lah aku. Kalau tak mengenangkan aku bawa reputasi jabatan, memang aku dah blah dah. Siap dia orang cakap emcee tunggang langgang. Aku bila orang dah cakap macam tu, aku betul2 rasa tercabar untuk buat yang terbaik. Sebabnya semua kejadian tu berlaku , pada aku bukan salah aku. Kalau ya pun nak sembunyi aturcara sebenar dari orang awam, tak per tapi jangan sesekali sembunyi dari emcee. Dan akhirnya pada hari sebenar, aku gembira dengan outcomenya. Aku berjaya beri yang terbaik, aku terima setiap komen yang aku kena pada hari sebelumnya secara terbuka. All praise to Allah…

1 comment:

Ms Tikot said...

Tahniah...kerana berjaya jadi emcee... x sempat ambik gambar dengan ktk masa kat lobi reya ;-)

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...