Sunday, May 19, 2013

Darah yang di derma

Akhirnya aku berjaya jugak untuk menderma darah ku hehehehe…dulu masa aku kat Lawas tak lepas sebab BP aku tinggi. Mungkin orang tak paham kenapa aku seronok sangat bila berjaya derma darah. aku susah nak cakap tapi, tiap kali lepas derma darah, badan aku rasa best semacam jer, di samping kepuasan dapat membantu orang lain dalam cara yang aku termampu. Kita tak akan tahu bila ia akan membantu orang lain tapi aku cukup gembira. Dengan setiap saat aku kena menjaga BP aku, sebab aku sendiri ada Hypertension, so bila aku berjaya menjaga BP aku untuk membolehkan aku menderma darah, kepuasan muncul di situ. Aku harap anak aku juga akan mengikut jejak langkah aku, suka menderma darah, atau dalam erti kata lain suka membantu orang sejajar dengan ajaran Islam dan cara hidup Nabi Muhammad s.a.w yang suka membantu orang lain. Aku harap dia akan mengerti yang setiap kebaikan yang dia lakukan akan mendapat ganjaran dari Allah.

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...