Tuesday, May 14, 2013

Aku dan PRU13

Kita baru saja habis memilih kerajaan yang baru. Keputusan telah pun diketahui. Banyak tentangan mengenai keputusan pilihan raya ini dari PR terutamanya dari PKR. Perhimpunan rakyat bagi aku, sesuatu yang kita kena lihat, tapi kita juga kena lihat hasil yang kita dapat dari perhimpunan besar macam tu. Aku bersetuju dengan kenyataan orang nombor dua PKR, daripada demonstrasi jalanan lebih baik buat bantahan di mahkamah dan kemukakan semua bukti yang ada. Penangkapan rakyat Malaysia di Singapura juga memalukan. Tak malu ka buat huru hara kat tempat orang. Tapi ini lah kehidupan manusia yang tak pernah puas, manusia yang tidak dapat menerima hakikat. Aku suka dengan cara PAS, menerima dengan hati terbuka. Allah belum izinkan mereka. Sesungguhnya mereka pasti dengan ketentuan Allah yang menentukan hidup dan hala tuju kehidupan manusia keseluruhan nya. Bila Allah hendak member kuasa kepada yang Dia kehendaki, siapalah kita hendak menentangnya. Dari hal ini juga aku melihat kepada kehidupan aku sendiri, Allah ingin tunjukkan kepada aku sesuatu. Aku tahu aku suka mengatakan sesuatu dengan benar, dan kadang kadang kebenaran itu jugalah yang amat sukar untuk di telan oleh kita sekalian walaupun kita tahu kebenarannya. Juga amat menyakitkan kadang kadang bila kita seolah olah tidak wujud langsung di kalangan orang yang kita panggil kawan, orang yang kita anggap sama memperjuangkan sesuatu tapi pandangan dan sumbangan dari kita seolah ibarat menuang air di daun keladi. Mengaku kalah sebelum berjuang. Aku bukan nya macam itu, kalah sebelum berjuang bukan falsafah hidup aku. Aku selalu ambil sikap tidak ambil pusing dengan kata kata orang tetapi untuk pertama kali nya aku tertewas dengan kata kata orang. Kesalahan yang kecil bagi ku terlalu besar untuk orang lain. Aku seorang yang positif dan untuk pertama kalinya aku mengambil satu langkah negative untuk diri aku sendiri, untuk kepentingan aku sendiri. Bini aku sokong aku 100%, dia tahu apa yang aku buat. Berbalik kepada PRU13 secara kesimpulannya, dari keputusan pilihanraya PRU13 dan tindakan penyokong PKR membuat demontrasi di dalam & luar Negara telah menghilangkan imej Negara aman, imej Negara yang tiada demonstrasi jalanan..tapi itu lah yang di mahukan oleh Anwar…Chaos…huru hara…bukan kan Anwar seorang Islam? dan kalau dah ada semua bukti bukti itu kenapa tak bawa ke mahkamah?Fikir2 lah…

No comments:

Keluhan rasa anak Sarawak

Akhirnya dapat peluang nak menulis, setelah sekian lama terhenti disebabkan kesibukan. Alhamdulillah kerana masih lagi bernafas, masih lagi...