Tuesday, March 26, 2013

Perjalanan aku

Sibuk…busy…tak cukup tangan…ayat2 yang sering bermain di kepala aku semenjak dua menjak ini. Boleh dikatakan aku memang tak cukup tangan nak buat kerja time nie. Kerja opisku, kerja luar ku lagi…sekarang nie pun tengah bersiap sedia nak pergi ke Limbang. Bak kata bini aku, asyik2 nak main belah utara sekarang nie…tapi…ya ada tapinya…I’m loving it…yalah dah penat2 dalam opis, aku pergi merantau , lepas tension aku. Aku suka tengok tempat orang. Dan dalam perjalanan ini, aku perasan satu perkara…no matter how good usaha yang di buat kakitangan awam yang membawa banyak kebaikan kepada orang awam, those ahli2 politik suka betul nak buat hal…kekadang those politician are too much. Korang sakit hati kat ahli politik lain, please don’t involve us yang menjalankan tugas. Yes we do sincere in doing our job. Kekadang aku dapat rasakan memang some of these politician just wanna be the people champion. Kerja luar aku yang terakhir membawa aku ke Lawas. Seperkara aku nak share, awek2 Lun Bawang memang cun…and almost look identical. Long hair, hidung mancung2 sikit, kulit putih. Tapi semasa balit dari Lawas ke Miri, naik twin otter…kena rebut kencang about 400000 kaki di atas sana nu..kapal terbang yang aku naik memang melayang, mulut aku senyum tapi dalam hati aku, semua ayat dan zikir aku baca…sapa tak takut oi..kalau tak caya tanya kat coffee girl. Selepas beberapa kali ke Lawas, itulah pengalaman yang manakutkan aku naik twin otter. Tapi aku syukur kerana aku selamat atas lindungan Allah s.w.t. Dalam tu jugak, aku sempat ke Sipitang, pergi makan satey kerbau yang femes kat sana. Diaorang panggil satay payau. Not bad, yang best nya Sipitang betul2 terletak tepi laut. View cantek wa cakap lu. Sini aku share sikit gambar Sipitang.

2 comments:

Tia said...

ya lah aku nak apply attach ke sia sak dapat traveling juak...hehehe

Uncle Seven said...

Boleh2....mintak bahagoan IP gak...akan ada kekosongan hehehehe

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...