Wednesday, January 2, 2013

Selamat tahun baru 2013..first blog update of the year

Selamat tahun baru 2013 kepada semua blogger, orang yang terbaca blog nie, juga kepada follower yang setia. Di harap tahun ini akan membawa kejayaan yang lebih kepada semua. Aku tak celebrate tahun baru, aku biasa2 jer dudok kat rumah. Makan makan kat rumah abang aku yang buat barbeque sempena kejayaan anaknya yan dapat straight A dalam PMR baru2 nie. Aku pun tumpang syok juga tengok resukt anak2 buah yang best2. Cuma sikit berita yang tak best, boss aku yang buat appraisal bagi markah yang mengecewakan. Bagi aku, boss aku, tempat aku melaporkan diri di kompeni aku tu, tidak dapat kenal antara pekerja yang pro aktif dan yang berlagak pandai atau nak nak jadi boss. Yelah apa nak buat kan, bagi aku , aku tak hormat langsung dengan manusia yang seperti tu. Kalau dia seorang pekerja biasa, aku takkan bagi muka langsung. My respect is only due to his post not the person himself. Aku dah tengok banyak dah, orang2 seperti tu, bila dah tak bekerja langsung tidak dipedulikan langsung. Sebab bagi sesetengah orang, mereka tidak layak di kenang , dan aku pun termasuk dalam golongan mereka yang tak akan mengenang mereka. Setengah boss memang layak dikenang sampai bila2. Cukuplah dengan cerita pasal boss nie. Aku tak nak lah apa yang terjadi nie mengganggu aku dalam pekerjaan aku. Kalau aku layan, memang demotivated gila la semangat aku ni. Tapi aku yakin what comes around goes around, when it’s time they will got what they deserves. Allah is great.

3 comments:

Coffee Girl said...

Happy New Year bro! :p saya sentiasa memfollow dengan senyap.

Ms Tikot said...

Hepy new year 2013... X apa, lupakan jak bos mcm ya. Kerja jak macam biasa. Sesungguhnya Allah maha mengetahui ;-)

Uncle Seven said...

Coffee Girl...same to u...happy new year..

Ms Tikot..saya okay jak, tapi cuma rasa terkilan jak...

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...