Monday, January 14, 2013

Mi Brunei...

Selepas mendengar nya beberapa kali, akhirnya aku berpeluang untuk merasa sendiri makanan yang di gembar gemburkan oleh isteri ku ini, Mi Brunei. Mi ni di buat dari mi kuning, kuah nya sup berwarna hitam, dengan rasa yang manis. Tapi ianya disertakan sekali dengan cili. Mula mula bila aku rasa kuah mi nie, memang tak best di sebabkan manis. So bini aku cakap, cili tu hendaklah di campurkan sekali. Pada masa tu baru aku dapat rasa yang berlawan manis serta pedas yang betul betul membangkitkan selera. Layan wa cakap lu mi nie. Harga semangkuk RM5, kalau nak carik pegilah kat kantin muzuim Tun Abdul Razak. Kedudukan kantin agak tersembunyi . Terus terang aku cakap memang berbaloi makan mi nie.
Selamat mencuba.

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...