Sunday, September 16, 2012

Tahap bengang

Bulak kata orang Sarawak atau dalam bahasa malaysia nya bohong. Bulak kalau aku cakap yang korang tak pernah guna peralatan pejabat untuk urusan persendirian, betul tak? Ala kira paham paham je lah. Bila guna peralatan opis nie, mintak tolong budak pejabat buat kerja kita semua kena paham2 kan. Pandai buat, pandai ambik ati, nak mintak tolong pun biar dengan cara yang betul. Jadi kalau ada sesuatu kerja tu, kita buat lah sama sama kan , ye lah dah tu barang persendirian yang di buat mengguna peralatan pejabat dengan menggunakan tenaga kerja pejabat kan. Tapi ada la satu makhluk nie, buat kerja sendiri guna barang pejabat, yang bestnya dia main arah arah jer suruh bebudak pejabat tu buat , dier tengok jer. Tak ke kurang hajar nama nya tuuu ..kannnnn. Siap pulak nak dahulukan kerja dia dahulu dari kerja opis. Betol2 buat aku bengang tapi aku tetap kool jer. Siap2 jual nama pulak tu..fuhhhh... Come on laa..it's way out of control. Semua budak2 kat opis bengang, cari jalan nak escape , tak sampai hati kot nak cakap depan muka. Yang lain dah siap cakap kat Admin sebab si makhluk nie melampaui batasan dalam penggunaan peralatan pejabat. Plotter printing bukan nya murah beb betul tak... Kesimpulannya, kalau nak guna barang opis biar lah ber ala kadar, jangan lebey2 pulak tau. Buat lah kerja sama2, jangan la pulak berlagak macam boss. Kalau tak pakai untuk urusan persendirian lagi bagus. Maaf lah yer, sajer nak lepas geram, kita nie sama2 menumpang kat opis tu, jangan lah melampau sangat...adiossss

1 comment:

Anonymous said...

sik ada hal bro, mun makei reta pejabat ajak, jangan sampe merembat reta rakyak.
-tukartiub.blogspot fan-

Keluhan rasa anak Sarawak

Akhirnya dapat peluang nak menulis, setelah sekian lama terhenti disebabkan kesibukan. Alhamdulillah kerana masih lagi bernafas, masih lagi...