Monday, September 24, 2012

Buah fikiran dari otak yang melayang

Jadi, Syawal pun dah abis, Hari merdeka dah lepas, Hari Malaysia pun dah lepas di raikan. Sampaikan hari jadi TYT negeri Sarawak pun dah lepas. Apa lagi perayaan yang belum ? Deepavali, Krismas, dan juga Hari Raya Haji yang tak lama lagi kan. That's the beauty of Malaysia. Banyak public holiday. The next big thing, mungkin Pilihanraya Umum. Semua orang politik dah sibuk buka pekung masing2, cakap dia orang lebih bagus dari yang lain. Yang paling aku rasa benda paling bodoh di buat, buka fanpage kat laman sosial kutuk negeri Sarawak & Sabah. Pertama sekali, aku rasa samada orang tu kecewa di sebabkan awek dari Sarawak/ Sabah atau memang tak sedar diri kot yang 2 negeri ni yang banyak bagi hasil mahsul untuk Malaysia. Atau hanya agenda politik pihak yang gila kuasa, yang nak rebut Putrajaya. Bangsa sendiri yang merdeka, sambut hari Merdeka macam kena jajah oleh bangsa Malaysia sendiri. Mahasiswa yang konon nak tukar bendera Malaysia. Remaja tunjuk buntut kat gambar pemimpin, sedangkan remaja tu bayar cukai, kerja apa semua pun belum. Dah nak tunjuk lagak. Mungkin aku rasa orang awam dah boring tengok senario politik nie sebab pemimpin baru yang terhasil masih lagi dari keturunan ahli politik yang sama. Dalam bab nie, aku paling hormat kat Tun Mahathir. PM paling nest yang aku pernah tengok. Visinya aku paling suka, memang terkehadapan dari masa dan pemikiran orang. Rasanya dah cukup dah aku melayan otak aku nie, dah tiba masanya aku layan game pulak...

Sunday, September 16, 2012

Tahap bengang

Bulak kata orang Sarawak atau dalam bahasa malaysia nya bohong. Bulak kalau aku cakap yang korang tak pernah guna peralatan pejabat untuk urusan persendirian, betul tak? Ala kira paham paham je lah. Bila guna peralatan opis nie, mintak tolong budak pejabat buat kerja kita semua kena paham2 kan. Pandai buat, pandai ambik ati, nak mintak tolong pun biar dengan cara yang betul. Jadi kalau ada sesuatu kerja tu, kita buat lah sama sama kan , ye lah dah tu barang persendirian yang di buat mengguna peralatan pejabat dengan menggunakan tenaga kerja pejabat kan. Tapi ada la satu makhluk nie, buat kerja sendiri guna barang pejabat, yang bestnya dia main arah arah jer suruh bebudak pejabat tu buat , dier tengok jer. Tak ke kurang hajar nama nya tuuu ..kannnnn. Siap pulak nak dahulukan kerja dia dahulu dari kerja opis. Betol2 buat aku bengang tapi aku tetap kool jer. Siap2 jual nama pulak tu..fuhhhh... Come on laa..it's way out of control. Semua budak2 kat opis bengang, cari jalan nak escape , tak sampai hati kot nak cakap depan muka. Yang lain dah siap cakap kat Admin sebab si makhluk nie melampaui batasan dalam penggunaan peralatan pejabat. Plotter printing bukan nya murah beb betul tak... Kesimpulannya, kalau nak guna barang opis biar lah ber ala kadar, jangan lebey2 pulak tau. Buat lah kerja sama2, jangan la pulak berlagak macam boss. Kalau tak pakai untuk urusan persendirian lagi bagus. Maaf lah yer, sajer nak lepas geram, kita nie sama2 menumpang kat opis tu, jangan lah melampau sangat...adiossss

Tuesday, September 11, 2012

Bila rezeki datang menggolek

Semua geng aku tahu aku peminat tegar pasukan Liverpool. Kipas susah mati aka die hard fan. Jadi bila aku terima panggilan telefon semalam, ada orang nak tolak jersi terbaru pasukan Liverpool untuk musim 2012/13, tanpa fikir 2 kali aku terus cakap okay. Dia beli set home & away for RM120 , tapi dia tolak kat aku untuk RM 70, jadi apa salahnya kan. Terus melengkapkan jersi Liverpool aku. Bak kata pepatah, orang mengantuk di sorongkan bantal. Ori ke tak , belakang kira bro, janji aku ada koleksi beb. Bila tengok koleksi baju Liverpool aku dah makin banyak, terpikir lak nak beli almari baju kecik untuk koleksi baju Liverpool aku. Yang pastinya semua baju koleksi Liverpool aku takder nama player, orang tanya kat aku apasal. Senang jer nak jawab tu, aku sokong kelab bukan pemain individu. Bukan aku punya style sokong individu. Musim nie antara yang terburok permulaan untuk Liverpool, aku mintak2 la macam hero hindustan, mula2 kalah lepas tu menang dan terus menang. Liverpool selamanya..YNWA

Sunday, September 9, 2012

Ramah Tamah ICTU & MKN

Hari raya masih lagi terasa. So unit di sebelah opis aku iaitu dari jabatan persekutuan mengajak nak buat ramah tamah aidilfitri..satu cadangan yang amat baik sekali..yelahkan dah berjiran sekian lama tak pernah la pulak buat ramah tamah macam nie...best la jugak ..sambil dapat la berkenalan...so share gambar sikit2 la