Thursday, August 9, 2012

Raya mood dah on...

Melangkah masuk ke Wisma Bapa Malaysia, semangat berhari raya aku semakin kuat. Kawasan lobi WBM dah pun berhias dengan cantiknya menandakan Hari Raya Aidilfitri betul betul dah dekat dah. Kalau omputih cakap just around the corner jer. Masuk kat depan kita akan dapat tengok hiasan ucapan Selamat hari raya.
Lepas tu korang akan Nampak buluh lemang yang disusun, siap ada api yang menggunakan mentol lag, as if lemang tu sedang di bakar.
Di sebelah kanan pulak , ada imej budak sedang gembira main bunga api.
Bergerak lagi ke kawasan lif, aku suka tengok hiasan kat atas siling yang amat menyenangkan mata memandang. Memang best.
Memang tinggal satu minggu lagi nak berpuasa. Yang pastinya puasa kali ini , aku terasa amat letih sangat, tak macam tahun lepas. Mungkin faktor usia memainkan peranan kot. Lagu lagu raya pun dah mula bermain di pasaraya, di corong radio menyemarakkan lagi mood raya aku. Aku tak buat baju melayu tahun nie, mungkin nak beli yang dah siap jer. Hujung minggu nie nak kemas rumah dah, isteri aku cakap mesti sebab dah takder masa lagi dah. Aku cuma bercuti selepas raya, kira mulai 17 Ogos nie sampailah hari merdeka.

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...