Wednesday, August 29, 2012

I am Master of Ceremony

Aku rasa banyak dah mula turun kerja sekarang nie. Aku sendiri..masih lagi cuti raya. Beraya sakan wooo...walaupun aku sebenarnya cuti sampai hari merdeka nanti, tapi untuk hari isnin & selasa yang lepas nie, aku kena turun kerja. Tugasan menjadi emcee memanggil que. So, ibarat pekerja yang baik, aku pun turun la keja jugak. Untuk 2 hari kita orang berkampung di Hotel Riverside Majestic. Kumpulan yang terdiri dari wakil2 Kementerian, Jabatan2 kerajaan, Pejabat2 Residen & Daerah, Pihak Berkuasa Tempatan & jugak wakil dari Kompeni aku, SAINS. Kesemua mereka berkampung 2 hari mencambah fikiran untuk merangka plan transformasi Kerajaan Elektronik Negeri Sarawak.
Hasil nya amat mengagumkan jugak. Untuk tugasan emcee hari pertama, agak senang sebab tidak terlalu rasmi, tetapi tugasan hari kedua agak mencabar sebab di hadiri oleh Setiausaha Kerajaan Negeri Sarawak, untuk menutup bengkel secara rasmi sekaligus menerima pembentangan tentang rumusan untuk bengkel selama 2 hari. A sukses untuk aku, walaupun darah gemuruh tu masih ada sikit. Sekarang nie, aku tengah buat portfolio untuk majlis yang aku jadi emcee. Hopefully, in future time, it will be my other source of income"sigh & smile". Bila aku senaraikan, majlis yang aku ditugaskan jadi emcee, dalam masa singkat iaitu setahun, aku dah berjaya meng'emcee' beberapa majlis rasmi kerajaan terutamanya untuk jabatan yang mana aku di tempatkan. Secara ikhlasnya, aku baru menceburi bidang emcee betul2 setahun. Tapi antara banyak2 tugasan yang aku terima, yang paling aku tak akan lupakan bila aku menjadi emcee bidang terjun untuk satu seminar iaitu Web Akses Seminar untuk orang2 kurang upaya yang mana melibatkan jemputan dari luar negara dan local yang mana aku kena buat dalam English. Tanpa sebarang skrip, aku cakap kat boss aku, aku terima and there goes the rest...satu event yang aku tak akan lupa sampai2 bila. Bila boss antar emel kat aku untuk ucap a well done emcee job, aku anggap itu sebagai pendorong untuk aku di masa depan.. Cuma satu lagi persoalan yang kerap bermain di kepala aku sekarang nie, agaknya bila aku akan jadi emcee untuk majlis kompeni aku sendiri? Well, untuk itu..aku kena tunggu dan lihat..looking forward for it..

2 comments:

Tia said...

he he he... syabas.
Kmk dah puas molah kerja ya dolok.. kinek tok diam diri ajak...

Kelak ada sidak nunggah u jadi emcee SAINS dinner...hehehe

Uncle Seven said...

Hahahaha...Tia..mun jadi emcee SAINS i mok partner ngan u

Keluhan rasa anak Sarawak

Akhirnya dapat peluang nak menulis, setelah sekian lama terhenti disebabkan kesibukan. Alhamdulillah kerana masih lagi bernafas, masih lagi...