Tuesday, June 19, 2012

Belanda dah terkeluar & Selamat Hari Bapa

Apa dah jadi dengan Belanda? Kalah ketiga2 perlawanan, langsung tak meraih sebarang mata. Aku tak sangka la pulak yang Belanda akan jadi semalang ini. Kalah kepada Denmark 1-0, kalah kepada Jerman 2-1 dan tewas kepada Portugal 2-1. Betul2 la aku bengang..jadi Cuma tinggal satu lagi pasukan aku, Sepanyol yang masih meneruskan perjuangan selepas menang malam tadi melawan Republik Croatia. Mungkin sebab pasal semua pemain Belanda nak jadi hero, sebab tu lah punca nya..ya lah kalau dah depan gol, langsung tak nak bagi pemain lain yang peluang nya lebih baik..itu lah punca nya. Hari Ahad lepas, Hari Bapa seluruh dunia…wow…pejam celik pejam celik, dah 5 tahun dah aku dapat gelaran as Bapa, apa yang aku pelajari ? Banyak geng..especially anak perempuan. Betul2 mengajar aku erti kesabaran..macam mana aku jadi tukang baca buku untuk dia, bringing my inner child inside me out, kadang2 la…tak la selalu. Macam aku kena sedia dengan jawapan2 bila dier tanya aku soalan. Pokok pangkal nya, melayan kerenah anak aku Nur Aleeya Najwa betul2 mendidik aku dengan kesabaran. And for that…Thank you Allah, Alhamdulillah for this precious experience…

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...