Wednesday, August 3, 2011

Kisah aku bengang di bulan puasa..

Hari pertama puasa, aku pegi la jalan2 kat e-Mart, nak tambah stok barang makan. Memang berlambak manusia time tu, kira dah boleh buat jualan murah dah. Bila aku langkah masuk ke dalam e-mart, walauwehh,…siap dah main lagi raya yang ada cakap mintak mak kuih sepotong dah , saya mahu makan kerna perut kosong. Aku naik converse ( confius & perlu reverse sikit ), puasa first day baru jer masuk 10 jam, lagu raya dah siap berkumandang dah kat supermarket. Betol2 potong stim…Kalau ye pun naik main lagu raya, tunggulah abis puasa hari pertama dulu kan..
Dan satu lagi yang aku bengang kalau pergi e-Mart nie, tempat parking kereta dah kenak take-over oleh pegerai2 yang jual buah durian, benda2 panggang la, jual baju murah ke. Aku tak kisah la nak jual camtu, tapi yang buat aku kisah bila parking lot sampai 7 lot dia ambik, tak bengang apa nama tu. Belum kira yang di ambik oleh pegerai yang lain lagi. Dah la kawasan nie tumpuan ramai, kereta banyak.nie tempat parking pun dah kurang. Apa la MPP macam nie? Takder penguatkuasaan langsung..duit nak , keja tak buat.
Apa2 pun , dah masuk ari ketiga dah puasa ari nie, Alhamdulillah posa aku menten. Anak aku cakap dier puasa tapi makan, tapi bila suruh makan dier marah la pulak..betul2 buat aku geli hati. Time nak berbuka, kalau dier makan dulu, dier cakap dah masuk waktu. Aturcara bulan puasa nie, Jumaat nie ada majlis berbuka puasa dengan State Secretary di Dewan Majlis Islam yang baru. Yes ada lah pesta makan nanti..
Aku nie bukan apa, sajer jer nak release stim nie..so taklah marah2 kan..Sekali lagi untuk yang berpuasa, selamat berpuasa hendaknya..Nie lah time untuk orang2 yang chubby macam aku nie nak diet sambil beribadah. So until next time…

3 comments:

Tia said...

relax bro..... selamat berposa!!!

Uncle Seven said...

hahahaha ..ilek i Tia...saja jak ...

Coffee Girl said...

Itu lah, sik paham mek, makin tambah paking, makin kurang paking. haiiiis. Apa2pun, selamat bersungkei kelak bro!

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...