Friday, June 10, 2011

The news..

Ada tengok berita TV3 semalam? and dah baca akhbar hari nie? satu dari topik pasal CM Sarawak sedang disiasat SPRM. Dan kerajaan Switzerland dah pun beku kan aset CM di sana.
Boleh dikatakan berita ini antara yang ditunggu oleh pihak2 yang ingin menjatuhkan beliau. Tapi bagi parti perintah sekarang , memang berita buruk menjelang PRU 13. Really bad news for PM kita sekarang. Pendapat peribadi aku, Tuhan maha kaya, Dia akan beri kuasa kepada siapa yang Dia kehendaki, sekiranya menjalankan tugas dengan amanah dengan kuasa yang ada, mungkin kerberkatan diberi dengan kuasa yang berkekalan tapi bila sudah melencong, maka Allah akan menarik dan memberinya kepada siapa sahaja yang Dia kehendaki. Bukanlah aku atau orang lain yang akan kena jawab dengan Allah bila tiba hari perhitungan kerana setiap pemimpin akan ditanya bagaimana mereka menggunakan kuasa yang di beri kepada mereka.
Tapi yang penting bagi aku, semoga negeriku Sarawak akan kekal aman dan makmur dalam masyarakat yang berbilang kaum.

Amin...

2 comments:

Ms Tikot said...

Mun CM kta jatuh, habislah S'wk klk.

Coffee Girl said...

aok eh... ada baik buruknya CM kita.

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...