Monday, June 13, 2011

My weekend..

Aku rasa hujung minggu aku kali nie paling happening la. Aku alami 3 persitiwa yang berlainan situasi untuk 2 hari nie. Yang first, masa aku n family makan kat Spring on Saturday morning, aku tengok couple gaduh. Ingatkan betul punya couple, rupa2nya pondan n bfren dier. Aku n yang lain mula tak perasan, tapi bila couple nie sampai kat depan The Spring nie, kat area Secret recipe. Si “makwe” siap main tunjuk2 muka budak laki tu, memang Nampak bengang la budak laki tu, then si pondan tu nak masuk dalam Spring, so balak nie ikut dari belakang, ingatkan nak follow masuk ke dlm, rupa2nya bila dier sampai sebelah pondan nie, dier siap pergi tarik rambut pondan nie bawak keluar n peluk leher pondan nie. Fuhhh…mengalah citer Tragedi Oktober wa cakap lu. Siap la diaorang dua tu perang mulut. Tapi yang bestnyer dalam kejadian perang mulut nie tengah panas, si pondan nie siap sempat nak mintak rokok sebatang dari budak laki tu, selamba jer budak laki tu bagi n lite the fire…then sambung balik gaduh. Aku memang blur tahap gaban peringkat 12. Alih2 pak guard terpaksa leraikan couple nie then diaorang blah pegi seberang jalan. Tak tau apa jadi pastu.
Yang kedua, aku minum pagi kat Planet Sambal. Ye la aku dating sana nak ilek2, minum pagi dengan tenang. Alih2 aku bengang disebabkan oleh owner Planet Sambal nie aku rasa yang dok lecture staf dier. Tau la staf u ada buat hal, tapi put priority to customer dulu la. Sebab owner dier nie sibuk nak check sapa dating n tak dating, nasi lemak bini aku yang simple hamper 20 minit nak tunggu. Kalau nak marah staf pun, bawak la masok opis woi. Ye la tak baik marah staff depan customer. Dari dier sibuk nak periksa sapa staf yang tak turun time tu, baik dier tolong siapkan pesanan customer pastu baru bantai staff dier kat dalam opis. Tak der kesedarn sivik langsung boss nie…
Yang ketiga, kenalan bini aku mati lemas kat kolam MASJA. Kesian aku dengar kisah nie. Ye la , umur muda lagi. Mati lemas sebab arwah nie berenang nak ambik bot control dier kat tengah kolam. Ye la, dah nak ajal kan. Kesian jugak bila dengar anak2 arwah nie sumer masih kecik. Kawan yang temankan dier masa kejadian lak tak tau berenang. Al-fatihah untuk arwah, semoga di tempatkan dikalangan orang2 yang beriman..Amin.

Tu la kisah ujung minggu aku..hmmmmmmm

4 comments:

DUWAN said...

wah steady kes nak d spring ya..ktk x nagmbik video bah..patut d ambik scene ya..ada k perey embak tetak,,hahaha pa gi kinek t ok bolehla berblog make samsung galaxy..hahahah
takziah utk kawan bini ktk..
nak planet sambal pun kes ya ktk patut dedes kan palak bos nya..customer 1st bah...

Uncle Seven said...

hahahhahahaaha...dedes jgn sik dedes hahahaha

Coffee Girl said...

yah... udahnya peluk leher, nya perang mulut! what do u mean?? aku curious tok perang mulut bercium ka perang mulut gaduh? abis, apasal peluk leher? bukan ya gaduh jarak terlalu dekat? ahahaha... *imagine lok*

Uncle Seven said...

Coffee Girl..
perang mulut -gaduh..
Lepas nya tarit rambut nya pelok pondan ya kat leher taritnya embak kuar...

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...