Tuesday, June 7, 2011

Holiday n Double parking laaaaa....

Akhirnya sampai jugak hajat aku nak cuti ngan family. Tiket dah beli, otel dah booking. Thanks la untuk bini aku, Pn Emi sebab sudi ator semuanya. Yang paling happy semestinya my little girl, Aleeya yang asyik2 cakap dier nak naik kapal terbang. Ye laa kesian jugak tengok dier asyik2 antar aku or bini aku kat airport bila kita orang pegi travelling outstation. This time turn dier la pulak..
Mana aku nak bawak dier pegi kat KL tu pun dok tengah pikir lagi nie. Petronas KLCC pusat sains dalam senarai dah, Sunway Lagoon tengah dok KIV. I-City, dalam perancangan jugak sebab masalah utama nak balik KL nanti lak takut xder transport kea pa ka sebab dier bukak dari pukol 7 mlm ke atas. Tu la tengah2 dok surf internet nak carik tempat best untuk bawak budak2 nie..
Korang dengar Hitz.fm tak? Kalau korang dengar mesti ada dengar iklan pasal double parking tu kan..aku kena admit yang kes double parking kat Bandar Kuching nie memang malampau. Ye lah kalau dah Hitz Fm perasan, apatah lagi orang2 yang dok dating melawat Kuching kan, aku selalu jumpa kes2 double parking nie kat shopping kompleks, kat pasar minggu, just nak mention satu dua tempat la…
Aku memang hairan tahap gaban, tak pandai masuk parking ka diaorang nie, ingat dier sorang je ka nak guna parking nie. Bodoh sombong betul la manusia macam nie, ingat kepentingan sendir jer. Kalau aku aku pihak PBT, sapa2 yang parking double petak cam nie, kunci je tayar diaorang n biar diaorang bayar kompaun. Padan muka…

3 comments:

Coffee Girl said...

orang yg double parking ya sama kategori kesalahannya dgn orang/tauke yg block parking space kat depan kedei dia. bukan satu dia block, tapi 3-4! ish...

Uncle Seven said...

setuju...

KiKiHanakO said...

hahah ngerepakkk ;)

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...