Monday, June 20, 2011

Baikkah aku sebagai kawan..

Selain daripada family aku, satu bahagian hidup yang amat penting bagi aku adalah kawan2 yang aku ada. Sebab utama aku ada akaun FB, truly to get in touch with long lost friends ( selain dari main game  ). Bukannya aku busy body ka apa ka, aku cuma nak tau pa keadaan diaraong, sakit ke bagus ke..sebab aku selalu tertanya2 pa diaorang buat, apa aktiviti. Selalu jugak tertunggu2 panggilan atau jemputan dari kawan2 lama nak pegi lepak , main bola ke, or dok waterfront layan mata ka tapi selalunya takder. Mungkin semua sibuk ngan kehidupan barangkali.
Tapi beberapa kejadian yang berlaku semenjak dua menjak nie, buat aku terfikir. Adakah aku seorang kawan atau telah menjadi seorang kawan yang baik. Bini aku selalu cakap, aku jer keep on wondering apa diaorang semua buat but do they the same? The latest, satu kejadian tu yang aku dapat tau, it hurt me a bit. Seem they truly forget about me…tapi dalam hati aku cakap tak per tapi bila satu kejadian yang meilbatkan seorang kawan yang aku anggap my truly best friend, it really hurt me deep inside. Dia dah cakap reason dier, aku paham, sapa cakap aku tak paham. Tapi satu tindakan yang bagi aku a bit harsh, without letting me know about it. Dan yang dier cakap berlainan dari apa yang dia bagi tau kat aku. Betul2 buat aku berfikir. Aku dah tau dier dah lama dah, infact dia boleh cakap apa2 je kat muka aku , aku akan paham tapi tindakannya yang aku sedari baru2 ini memang mengecewakan. Dia ada banyak masa untuk bagitau aku tindakan yang dia buat tapi tak pernah nak cakap. Semua bermula dari orang keliling aku yang bagi tau, aku sangkal semuanya berdasarkan apa yang aku dimaklumkan sebelum itu, jadi aku tak percaya semuanya sehinggalah aku periksa sendiri, which is true. Damn …how can it be.
Aku dah tak marah lagi dengan dia, Cuma aku terkilan dibuat macam tu..truly it really hurt me deep inside.
Kawan baik, kalau kau baca entry nie..paham2 je lah k…

1 comment:

Coffee Girl said...

Well the fact that you're worried about it makes you a good friend. But some people, you know, cant even appreciate something like that. Sabar jak lah

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...