Wednesday, May 4, 2011

Ulangtahun ke 8..

Semalam 3.5.2011, maka genaplah 8 tahun umur perkahwinan kue. Tak sangka la pulak, pejam celik pejam celik, dah 8 tahun dah aku kahwin. Tak sangka betol. Alhamdulillah , semoga jodoh aku sampai ke akhir hayat. Semalam tu consider aku baca akad nikah lah, then hari nie aku sanding , tu le back 8 years ago. Satu perkara yang aku tak kan lupa sampai bila2 pun, kejadian lepas baca akad nikah. Ye la, memang teruk aku kena lecture oleh my late mother. Nostalgia beb. Nak tau apa aku buat? Kalau biasanya orang lepas baca nikah nie kan, ilek2 jer dok kat rumah. Aku pulak lain. Sampai je rumah , aku salin baju melayu aku, pakai baju sukan, pasang kasut. Aku siap pecut pegi court basketball nak main. MAsa tu aku ketagih tahap dewa ngan game basketball nie. Sampai tepi court semua member terkejut, siap tanya aku balik “ Dy, bukan kau nikah ari tok tek kah?”, selamba je aku jawab “yes”. Diaorang tanya balik kat aku, “eh boleh kah pengantin yang nak sanding main?”. Aku jawab takder pantang kan..so the game pun begin. Tengah aku syok2 kejar bola sana sini, siap buat aksi Micheal Jordan & Scottie Pipen, tiba2 aku sayup2 dengar orang jerit nama aku. Bila aku toleh, alamak kakak aku lah. Siap jerit kat aku, “ Woi sapa suruh ko main basketball sedang besok nak sanding? Kalau kau jatuh muka calar tak ke naya..balik cepat oooo..mak marah kat rumah nunnnnnnnn..”. Selamba jer geng2 aku ketawakan aku, “kan dah cakap” diaorang jerit kat aku. Cehhhhhhh..apa la kakak aku bikin muka aku tebal , tak boley ke dier panggil aku slow2. Apa2 , bila balik umah siap kena lecture terok beb.
Still lepas 8 tahun, bila aku kenang2 balik kes itu, terbahak2 la pulak ketawa seorang diri. The memory remains..and selamat ulang tahun ke 8 to my wife..Love u…

4 comments:

Tia said...

CONGRATS!!!!

sik honey moon ke?

Uncle Seven said...

Tocey Cik Tia...ada juak plan in July..

Ms Tikot said...

Hepi Anniversary...

Khairul Onggon said...

Selamat hari ulangtahun perkahwinan pok.. Sape sik takut maka esok nak sandin nyempat gik main basketball kekeke...

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...