Thursday, May 26, 2011

The hunt of Mi Kari Continues...

Pemburuan aku untuk mi kari terbaik punya di Bandar Kuching tak pernah berhenti. Selepas sekian lama aku tak jumpa tempat2 baru yang jual mi kari, so beberapa hari lepas aku pergi ke tempat makan ini, WAS Catering. Aku tak tau pun tempat ini ada jual mi kari walaupun aku memang tiap2 hari lalu kat kedai makan nie, selalu jugak aku tengok sesak. So ari tu entah macam mana teringin la pulak nak makan kat sana so just drop by. Bila aku masuk, aku tengok ada satu stall yang jual mi kari. Berbunga2 rasa dalam ati aku, without second thought aku terus order ini mi kari. RM5.5o satu pinggan. Kandungan makanan nie ada daging, ayam, cucor ( betol2 rangup ), ada tauhu, ada tulur ( telur ) 1 biji. Bila sampai kat depan aku, aroma bau kari cepat2 membuka selera aku, dari bau jer aku dah tau yang aku akan tangkap layan dengan mi ini. Suapan pertama ke mulut membuktikan hidung aku betol hahahahaha…memang layan wa cakap lu…pastu aku toksah citer lahh…licin pinggan aku …
Yang pastinya, akan ada kunjungan susulan selepas nie hahahahaha



Inilah rupanya mi kari yang telah menawan kalbu aku..

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...