Tuesday, May 10, 2011

GoBald campaign

Aku akan botak kembali, tapi kali ini atas sebab yang baik punyer, bukan nye saja nak suka2. Kali nie wa botak pasal ikut kempen Go Bald , satu acara untuk mengumpul derma in support of Sarawak Children’s cancer society yang nak kumpul duit untuk buat Bangunan Baru Sarawak Children’s Cancer Society. Kalau ikut rekod peribadi dah lama jugak dah aku tak botak kan kepala. Tapi bini kue selalu marah kalau gua nak gondolkan kepala tapi kali ini dia takder komen sebab untuk sebab yang baik kali nie. Boleh dikatakan ini adalah mingu terakhir gua dengan rambut atas kepala, maka hilanglah fesyen rambut aku yang ala2 Tommy Page nie ( hahahahaha…bini aku bengang tahap gaban kalau aku sebut Tommy Page ). Ye lah kalau ikut2 kan, memang lama dah aku tak ada rambut yang boleh aku anggap kan panjang, sebab sebelum nie jarang jugak rambut aku mencecah 3 cm, sudah pasti kena buang kalau panjang sikit.
Harapan aku dengan kempen yang aku ikut nie..? Aku betul2 berharap dapat kumpul banyak sumbangan untuk SCCS nie. Paling kurang yang aku dapat lakukan , rambut boleh tumbuh kan. Tapi kenapa namakan kempen GoBald? Sebabnya stigma / efek palin kerap dihadapi oleh pesakit kanser terutamanya kanak2 ialah keguguran rambut sehingga botak. Tujuan nya juga adalah untuk menyampaikan mesej, takper botak kalau nak sembuh. Lagipun botak kan seksi…betul tak hahahahaha…
So if any kawan2 gua nak beri sumbangan, yang kenal gua, tahu tempat gua kerja, seumbanglah k. Semoga sumbangan anda dapat mengurangkan bebanan mereka untuk menyediakan tempat yang lebih untuk perubatan dan pemulihan.
Go Bald everybody….

1 comment:

Coffee Girl said...

You too? bagus bagus! saya sokong!

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...