Wednesday, April 6, 2011

restoren tempayan ..lemah asa nyawa..


Ingat last blog update aku last time, aku cakap aku nak pegi makan ke restoren nie, Tempayan namanya. Ha ni aku nak update la kisah aku makan kat Tempayan nie. Nak dijadikan cerita,masa makan ari tu, aku order la chicken chop. Tekak nie teringin lak nak makan western food la katakan. Punya la bengap aku tunggu order kat tempayan nie, nok tunggu makanan, aku kena tunggu 1 jam 20 minit. Betul..aku tak bohong punya. Then bila makanan aku sampai, boleh pulak dia orang buat partial delivery. Diaorang pegi antar ayam je dulu ngan aku, aku punya French fries kena tunggu lagi. Aiseh aku cakap, tak kan makan pun ada partial delivery boss. Memandangkan perut aku dah lapar tahap Gaban peringkat 9, aku pun bantai je lah. Malas la nak songeh2 servis lambat nak mampus. Itupun aku dah bagi slow2 makan tahap kura2 peringkat 1. Memang slow abis. Pun tak sampai jugak aku punya French fries nie. Last2 abis jugak ayam aku baru la sampai French fries aku tuh. Then nak dijadikan cerita, bila si waiter tu letak jer aku punya kentang tu atas meja depan aku, keluar la pulak seekor lipas dari celah2 french fries tu. Binawe punya lipas. Aku cakap kat waiter tu aku tak nak yang itu. Pada peringkat nie, aku punya keinginan untuk makan tu dah nak terpadam. Then waiter tu datang balik, siap cakap kat aku dier dah tukar bekas. Aikkkkkkkkk….? Tukar bekas je aku cakap. Kentang dier tukar tak aku tanya. Selamber jer dier cakap dier tukar bekas je N French fries tu masih gi yang tadi tu. Arghhhhhhhhhhhhhh kembang liur aku beb. Aku terus cakap tak payah. Aku dah takder selera nak makan. Betol2 potong stim. Waiter tu tau aku memang tengah bengap kat dier. So nak ambik ati aku balik, dier bagi kami semua aiskrim konetto. Kawan2 aku yang lain memang layan la tapi aku terus terang cakap aku dah takder selera nak makan dah.
Mana dier letak dier punya pemikiran, boleh dier tukar bekas jer and then bagi balik kat aku kentang yang dah kena lalu oleh lipas tuu. Aisehman ….
Memang sah itu la yang first and the last aku pegi kat tempat yang di panggil Tempayan nie. Memang nasib aku selalu tak baik bila cuba tempat2 makan yang baru nie…kureng hasem betol la lipas tuu..

4 comments:

Tia said...

mun mstikots kena macam ya, ada tempayan pecah kali....hahahah

Ms Tikot said...

Woh... dh lah svc lambat. Blacklist jk restoren tok.

Uncle Seven said...

Sungguh taik pau...air minum dah dekat nak abis tunggu...baruk barang makan sampei...
Mun tokey nya terbaca blog tok, bukannya nak kondem tapi ada 7 orang agik saksi lain yang tengok lipas ya...dasar lepeh...

MarlyMarble said...

trok li juak... adeh... sik heran mun byk lepeh sia.haha

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...