Friday, April 15, 2011

Aku bukan lah penyokong kuat mana2 parti politik, tapi bila aku turun kerja pagi tadi, aku terjumpa lah poster besar nie kat simpang jalan. Memang besar dan kandungannya amat mengejutkan.
Mungkin ini yang dikatakan politik melampau yang diaorang cakap tu. Tapi bagi aku, tak kira la jahat mana orang tu, sakit hati macam mana pun dengan seseorang tu, untuk menyamakan satu manusia ( human being ) dengan haiwan adalah satu perbuatan yang melampau. Betol2 provokasi. What if mereka sendiri disamakan dengan binatang, mahukah mereka ? sudah pasti aku jugak akan menulis blog yang sama seperti nie mengutuk mereka yang melakukan perbuatan yang sama. Inikah yang dimaksudkan mereka dengan berubah, berubah menjadi masyarakat yang kurang ajar, tidak berbudi bahasa. Adakah ini yang dikatakan dengan perubahan yang mereka war2 kan itu.
Kalau last entry aku gelihati dengan slogan kempen BN di kawasan Satok, aku jugak naik gelihati bila tengok point2 utama kempen PKR. Antara yang di list down oleh mereka dan dilekat kan satu poster besar, 1. Menghentikan konsesi tol ( macam la kat Sarawak nie banyak sangat tol ), beri balik tanah NCR kepada empunya ( ada duit ka nak bagi balik modal2 pelabur and btw, NCR diaorang bkn nya di ambik but they were asked to joint the program la beb ..outdated betol ), naikkan gaji guru sebanyak RM 500 ( takkan gaji guru jer, gaji orang lain yang keja untuk diaorang takder peluang nak naik ke?, Macam la guru jer yang buat kerja di Malaysia nie ), batalkan ISA. Itulah dia antara point2 yang diaorang perjuangkan.
Kalau kat kawasan aku dia perjuangkan masalah kesesakan lalu lintas, takkan itu jer. Seriously aku memang bengang la ari2 jam. Bukan saja pembangkang, calon2 parti BN pun sama, kalau korang tengok di Samariang, jalan depan sekolah Encik Buyong tu dah 3-4 tahun dulu tak betol, bila nak election baru nak tar. Come on lah YB Semariang, takkan keja masih stail orang lama. Kawasan Tupong lak, baru seminggu dua lalu bagi rasmi jalan pintas menghubungkan Samariang & Matang. Sepatutnya sebelum pilihanraya, semua wakil raya tak kira pembangkang ke, BN ke..diaorang sepatutnya ada satu macam report card, untuk tunjukkan apa yang diaorang dah buat sepenjang satu penggal. Dapat tak diaorang capai KPI( key performance index ). Then let people decide. And to those pucuk pimpinan tertinggi parti pembangkang or pemerintah, buat lah post mortem to all your wakil, diaorang buat keja ke tak before suruh diaorang bertanding for next term kat kawasan diaorang. Baru lah adil..
Apa2 pun besok aku akan mengundi, kat kampong aku, Kampong Lintang. Selamat mengundi uols…

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...