Friday, March 18, 2011

DUN sandwich the CSI...


Semua orang sekarang tengah tertunggu2 satu berita hangat nie, bila DUN Sarawak akan di bubarkan ? Kita pegi mana2 sekarang nie, this is hottest topic in town now, termasuk jugak kat bilik tidor.. Kebanyakan orang awam dan juga kakitangan kerajaan semuanya pasti yang pembubaran DUN Sarawak akan dibuat pada bila2 masa pada 3 lokasi terakhir program Sejiwa Senada ini. Yang pastinya, Pehin Ketua Menteri Sarawak adalah orang paling menjadi tumpuan pada masa ini oleh pihak media masa. Tapi ada satu khabar angin lah yang aku dengar bahawa DUN Sarawak akan dibubar pada 28.3 dan penamaan akan diadakan pada 9.4 . Korang rasa boley caya tak tarikh nie? Itu pasal keadaan kat negeri aku sekarang nie.

Untuk program Sejiwa Senada yang ke 10 di Serian yang bermula hari ini, majlis pelancaran akan dibuat oleh YAB Perdana Menteri kita sendiri. Satu penghargaan kepada penduduk Serian dan penduduk bahagian Samarahan am nya. Program dah semakin sampai ke penghujung. Aku ada la terdengar berita nie yang belom lagi ada kepastian nya, hadiah untuk e-peraduan Sejiwa Senada di bahagian Kuching amat menarik sekali, iaitu sebuah kereta sebagai hadiah utama, Utara atau Selatan belum tau lagi, bahagian mana yang akan offer hadiah nie. So sapa2 rasa nak menang sebuah keta, TV plasma 50 inci ke , bawak la ramai2 kaum kerabat masuk peraduan nie. Percuma beb, tak perlu bayar apa...


Korang lately ada follow CSI latest season tak kat AXN? Aku memang follow,tapi sikit bengang biler citer nie main tiap malam dari malam Selasa hingga Jumaat. Best memang lah best tapi kalau korang perasan, dah berapa episode dah yang team CSI tak dapat solve problem. Kalau musim2 sebelumnya , dier cuma akan pilih sorang criminal yang akan jadi msalah besar diaorang , tapi musim terbaru nie, aku tengok dah sampai 3 dah “orang jahat” yang diaorang tak dapat tangkap. Aduhhhhh bengang nya aku…

Ya lah bengang2 pun aku sekarang nie, perut aku rasa lapar lak, mari kita bantai sandiwch nie sekarang..
sedap tak..???

Bersedia atau tidak , bolos saja sandwich itu..see u guys in the next udpate..

2 comments:

Tia said...

aku dah sik pat follow gilak CSI ya... coz nunggu penunggu setia TV tidur baru dapat nekan remote....hahahah

bila kitak nak ngedate Tia tek? hhihii

Uncle Seven said...

rrrr.Cik Tia sudikah ngedate saya tek ( sambil tersipu2 malu ..)

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...