Wednesday, January 12, 2011

Notebook aku "kong"...

Apa lah nak jadi, dahlah team bola aku asyik kalah, semalam, aku punya laptop kena attack virus Brontox masa aku tengah buat blog surfing. Sungguh kurang sopan betol virus tuuu...abis semua exe file kat notebook aku dier sapu, last2 dier attack window punyer exe file langsung notebook aku padam. So, aku pi antar kat technician komputer buat reinstallation pasal aku takder recovery CD, alih2, tengah2 dier buat recovery tu, aku punyer notebook screen pulak kong. Aik..berganda2 la problem dier. Aku bukan nak buat kantoi la, tapi yang aku ingat aku klik dua blog before virus tu attack, iaitu blog redmummy & blog saytunt. So yang mana satu yang release virus tu aku pun tak tahu, maybe sapa2 yang tau owner dua blog nie, maybe boleh inform suruh owner tu buat checking kat blog diaorang. Jadi untuk seminggu yang akan datang nie, aku pakai notebook standby kat opis aku. Semua record email aku, semua nya ilang pasal Brontox nie..
Pagi tadi masa aku tengok berita Buletin Pagi TV3, ada lagi kes buang bayi kat semenanjung nun. Alahai..kejam nya manusia tu..tahun 2011 baru jer masuk hari ke 12, tapi jumlah bayi yang dah di buang berjumlah 9 orang. Apa nak jadi dengan manusia sekarang nie..buat mahu tapi tak berani nak bertanggungjawab. Bagi aku orang lelaki yang buat tu memang bachul n perempuan tu pulak, tak pikir ke pasal harga diri. Sungguh2 aku terasa sedih pasal kanak2 kena buang nie..Jangan la sampai bala di turnkan kat sana nanti baru nak insaf...

1 comment:

Coffee Girl said...

Hi Di, relink me.

http://coffee-country-talk.blogspot.com/

Coffee Girl

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...