Tuesday, January 18, 2011

Kes bunuh lagi....

Tengah aku driving dengar berita radio pasal kes bunuh budak umur 15 tahun, alih2 kes tu berlaku kat Kuching rupanya. Kesian budak tu, pasal nak jadi good citizen, dier hilang nyawa kena bunuh. Budak2 tu pun pendek akal sesangat. Aduh..pa nak jadi dengan orang Sarawak sekarang nie. Semakin ganas..akal pun dah semakin pendek. Maybe diaorang ingat bila dah bunuh budak tu, dier orang akan lepas dan masalah selesai kot. Tabik spring jugak aku dengan anggota RELA yang teramat peka bila dier orang mengesan suspek menunggang motosikal mangsa, terus diaraong tangkap n serah pada pihak polis.
Aku masih ingat zaman2 aku muda dulu, kalau takat baya belasan tahun tu, kalau nak buat kerja nakal tak berani buat open2 kat public( level nakal jer ..takder lebih2 punyer ). Tapi yang aku dapat perati budak remaja zaman sekarang nie, kalau dia orang minum arak kah, selamba jer buat kat simpang kampung, kat tanah kubur.Pernah aku jalan2 kat PArkson, sekumpulan budak remaja , mungkin dalam 13 or 14 thn, ilek2 jer berbangga telan pil , sempat lak tanya geng dier dah "onn" ke tak. Langsung takder kemaluan budak remaja zaman sekarang nie ( tak semua ler k ...cuma yang sewaktu dengan nya sajer tau.)

Al-Fatihah aku sedekahkan pada budak tu. R.I.P

2 comments:

Vivian said...

heheh..sikda kemaluan owh...

kcian dgn mbiak ya..mok jd bgs...dibunuh..mmmmm

Coffee Girl said...

kesian oo.. makin maju negara, makin buruk perangai. yala ku malas dengar radio pagi2, buat melemahkan semangat jak

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...