Monday, January 10, 2011

Dunia tanpa Facebook

Hari ini aku tak keja, sakit perut. Entah kenapa aku pun tak tahu. Tapi korang ada terbaca online news tak, owner Facebook buat announcement yang dier akan tutup laman facebook. Sebabnya nyer dia nak kita semua keluar and jumpa n carik kawan2 secara semulajadi. Bila reporter tanya sebab lain, dier cakap mengurus FB nie buat dier stress banget, dan dier nak hidup dier kembali normal macam bulu. Persoalannya sekarang, bagi mana2 kaki FB nie, apa kan jadi dengan diaorang yang memang taik FB nie. Bagi aku, tak jadi masalah, kan takder benda yang kekal kat dunia nie. Apatah lagi menda2 macam nie kan. Ada komen2 yang aku baca kat online, contoh nya seorang remaja nie cakap hidup dier memang evolve sekitar facebook nie, sampai dier marah kat owner FB nie, apa yang dier akan buat tanpa FB. Bahkan orang bisnes pun marah kat Mark nie. Pasal la diaorang nie sumer? Macam la dunia nak kiamat kalau FB takder. So Mark nie cakap dier dah pilih tarikh 15 Mac nie nak shutdown server FB ni, jadi kalau sapa2 yang nak save balik gambar2 peribadi kat FB tu, sekarang nie lah masanya. Tak dapat aku bayangkan jugak la kalau surf nanti takder FB. Yang pastinya Tweeter,Myspace, Friendster kalau kembali mengambil takhta sebagai raja social networking balik.
Cuma yang aku kesian nanti, anak kue tak dapat la main game lagi kat FB tu..
bangun tidor gik dah main FB hehehehe..

Satu lagi aku nak komen pasal team bola feveret aku nie, Liverpool. Aduhai kenapa lah malang sangat musim nie, semalam tewas pulak dengan Manchester United, Gerard kena buang padang. Bila la sumer nie nak berakhir, sakit jiwa aku time nie tau tak..

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...