Monday, November 8, 2010

Bah ...gi tengok laser juh.....


Petang semalam channel HBO Astro, diaorang main citer The Naked Gun…layan wa cakap lu. Lama betol aku tak tengok citer tu, lawak tahap gaban, tambah lagi muka selamba Leslie Nielson tuhhh..memang penat otot perut aku ketawa. Citer tu buat aku terkenang kembali zaman dulu, masa Laser Disc Room tengah glamer kat Kuching. Aku siap pakat ngan member pi Laser Disc, sewa bilik and tengok citer2 latest, sequel cerita Naked Gun nie pun antara geng2 dan aku tengok dulu, Naked 2 ½, Naked 33 1/3..memang lucu.
Everytime kalau nak tengok citer kat Laser centre, geng akan inform bila date so senang lah kumpul duit. Biasanya satu bilik tu RM20 ke RM25, kadang2 aku punyer group nie sampai 15 orang, so kira murah lah bayar sebab harga bagik sama rata. Then kalau ada geng yang bawak GF, for sure diaorang duduk kat row belakang, mana2 yang datang solo, sumer dok depan. Yang bestnya pulak, ada geng yang bawak GF nie dier pegi buat projek kat belakang, maka timbul lah bunyi yang lain selain dari bunyi sound effect citer tuu…saper2 yang takder GF tu memang telan air liur je lah dengar bunyi sound effect tu…nostalgia2…betol buat aku tersenyum jer nie…
Tapi sekarang nie, tempat2 laser nie banyak yang dah gulong tikar. Yelah …tempat orang dok buat projek, dah lah kotor, jarang tauke dier cuci tempat tu. Aku masih ingat aku & the gang kadang2 jumpa kondom kat lantai bilik tu, paling dasat kawan aku terduduk atas hasil “muntahan” orang laki nie kat atas tempat dudok…fuhhhhh geli woooo. Pernah jugak terjadi , kes salah bilik, aku & the geng ilek2 je bukak pintu bilik, alih2 depan mata tengok orang bogel tengah bertindih atas kerusi sofa tuuu…adeh2 tak pasal2 kita orang tengok citer biru free. Tu baru sedikit kenangan tuu…banyak lagi…sekarang nie, tempat nie banyak yang dah golong tikar. Bagus jugak lah. Ya lah dulu, player CD nie kan mahal, saiz dier bagak( besar ) pulak tu, time tu mana ada CD, LD jer yang ada. Saiz pun besar pizza deluxe. Sekarang nie kan player tuu dah turun harga, CD dah wujud, DVD dan sekarang era Blu ray la pulak.
Bila aku piker balik la kan, aper la budak2 sekolah buat sekarang yer time masa lapang diaorang? Hmmmm…adios…

.

5 comments:

Anonymous said...

kelaka dr pengalaman ya pok hihi

Khairul Onggon said...

nang ada pengalaman lah ya kekeke..

Uncle Seven said...

oppsssss.....hahahahaha...

Coffee Girl said...

bukan bebudak je buat kerja macam tu ... org dewasa lagi banyak woooo. laser disc dah ilang kredibiliti dah, sebut jak laser disc mesti tanggapan buruk keluar. tedah...

Uncle Seven said...

Cofee girl...urang dewasa lagik daring, ya jadi tempat projek, tempat urang scandal bertemu dan ehem2 gik ya...tercalar imej pusat LD tok dolok..tapi ya lah...

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...