Wednesday, October 6, 2010

Pengalaman ku di hospital...

Untuk kesekian kalinya aku ke Hospital Besar Kuching. Terima kasih lah gomen kerna sediakan kemudahan perubatan yang amat baik keadaan nya, katil2 yang telah naik taraf, tempat yang lebih selesa. Gua respek dengan gomen kita. Tapi, ha ada tapi nya…lif hospital di Kuching GH, masih lagi pada tahap kelembapan yang sama seperti puluhan tahun dulu. Aku pun tak paham. Dah lah slow pergerakan lif untuk para pelawat, tapi kalau lif untuk diaorang angkat waste, bawak katil pesakit semua nya cepat. Tak best lah macam nie kan…
Hari ni lak perut kue meragam masa kat GH tadi, aku dapat bayangkan yang public toilet kat sini akan berada dalam keadaan bersih, may be bukan lah 100% sempurna, paling kurang pun bersih lah kan. So bila aku masuk dalam toilet, semua nawaitu aku nak buang ‘waste’ aku semua nya terbantut. Manakan tidak, aku bukak toilet, aku jumpa segumpal emas kat dalam lubang, penuh lak tuu…loya beb. Sapa lah manusia yang buang taik banyak sangat camtu and then lepas buang , selamba jer dier tak flush. Aku tak boleh bayangkan, tisu jamban takder , air paip ada. Takkan lepas berak manusia tu tak basuh…ish2 musykil2 aku. Paling2 kurang pun dier basuh berak lepas buang, mesti la gumpalan emas dier akan clear, nie menten jer dalam longgokan. Puhhhhhhhhhhhhh …..kembang air liur aku.

3 comments:

Ms Tikot said...

Eeee ceridak nya juak manusia ya...nguek...

Cyril Dason said...

Euuuuuwwwww... dah di hospital.

-cyrildason.com

Uncle Seven said...

Ya lah Ms Tikot, Cyril....kecewa buntut ku melihat view macam ya

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...