Thursday, October 28, 2010

Aku nak lepas geram niiieee....

Masa kue turun keja pagi tadi, dengar radio la cam biasa. Then aku terdengar satu berita nie, pasal SUHAKAM yang memperjuangkan hak asasi tuhhhh…diaorang nie tegor lah pasal kes penahanan pegawai2 imegresen yang dok terima rasuah bagi orang luar masok tu. SUHAKAM cakap, penahanan diaorang melanggar hak asasi manusia…WTF with this SUHAKAM..????? Come on lah bro SUHAKAM, diaorang tu jual Negara kita tau tak, jual kedaulatan Negara untuk kesenangan diri sendiri, ko masih lagi nak bela….Memang SUHAKAM nie dah takder keja lagi dah woooo….bengang kue nie tau. Kalau diaorang memperjuangkan kes orang kena tahan ISA tu , kue x kisah sangat lah …
Satu lagi yang aku bengang nie, pasal aduan aku dengan JPJ nie, kisah orang yang potong line kat Jalan Matang, yang dah sampai tahap membahayakan orang nie, no aduan kue ialah 147977. Sampai sekarang nie, aku tak nampak pun tindakan dari JPJ lagi. Case aku diaorang dah letak solved sedangkan x pernah ada tindakan di ambil. Jgn lah sampai ader ilang nyawa baru nak bertindak. Ari tu dah jadi xciden, teruk jugak head on collision, nasib baik x mati. Aduan kue nie dah dekat 2 bulan x der tindakan. Binawe betol…harapkan wakil rakyat kawasan aku nak solve kesesakan nie, dier punyer nasihat..turun keja awal..bagi aku nasihat tue x masok akal bagi aku. Tak kan kue kerja masok kol 8, aku turun keja kol 6 pagi semata2 nak elak traffic jam…aku dah cuba turun awal..ke lambat ke…tetap jugak jumpa traffic jam nihhh…dioarang kan tahu kat area Matang nun banyak betol kawasan perumahan, sediakan lah kemudahan infrastruktur seperti jalan raya, buat lah alternative route nak bagi orang kuar dari kawasan Matang nihhh…
Dah puas dah ati aku lepas geram ari nie..munkin lepas nie aku nak lepas geram pulak ngan double cheese burger kat McD nun..lama jugak dah x lepas gian nie…betol2 geram jugak kat Double Cheese burger Mc D tuhh….nanti haaa kue datang dalam ½ jam lagi…

3 comments:

Khairul Onggon said...

pening kapla ngan cara penguatkuasaan di malaysia nektuk hoh.. ibarat melepas batuk ditangga, lebih serius agik ibarat "melepas" di tangga.. lol :P

Uncle Seven said...

berita bes..lepas aku buat aduan sekali lagik, baruk pagi tek, sidka JPJ call kue wooo...selepas aku reply email pegi ke TKP, mayb KP jugaklah dalam rantaian email ya...itu pun selepas 2 bulan...

Anonymous said...

Daud Jackass!

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...