Thursday, September 2, 2010

Nikmat Hari raya dah terbayang2...

Dudok kat opis time nie, layan lagu raya, especially nya lagu Saloma. Sungguh2 mengasyik kan. Dah lah kue demam, sakit tekak lagi..dekat2 nak raya body kue bikin hal tapi takpe…dugaan. Kepala lue tengah imagine lemang, ketupat, ayam masak merah..
Biasa lah nak, time dekat2 raya menda2 tu semua nya dapat kue makan kat umah jer, tak payah sibuk2 nak gi kedai carik. Bukak tudung saji, gerenti ada punyer beb. Feveret aku memang lah lemang, tapi style aku makan lemang nie, kue rasa ada unik sikit dari orang lain. Aku suka kuah ngan kicap, untuk lebih khususnya kicap Tong Nam. Botol kicap nie aku dah kenal sejak azali lagi. Kalau ninja turtle ikut cerita kat TV tu cakap, ayat pertama yang diaorang sebut adalah pizza, aku pulak , ayat pertama yang aku sebut adalah kicap nie hehehehee…apa2 pun layan sungguh kue makan lemang cicah kicap nie, kasih kuah lebey sikit, biar masin…fuhhhhhhhh..mak mentua lalu aku boleh buat dek tau…Ketupat pun aku bantai ngan kicap nie, tapi kalau ketupat nasik tu, gua boh layan. Senang cerita, asal kan pulut jer , kue bantai.
Untuk memudahkan korang meng'imagine' , aku uplod sekali gambar ketupat, lemang & kicap tiong nam ( aku pinjam gbr kicap nie from one of the blogger, ya sama minat kicap nie macam kue jugak )...

Inilah kicap yang menjadi pujaan kalbu kue...sedap wooo



2 comments:

Khairul Onggon said...

Assalamualaikum.. Di kesempatan ini, saya Kaljis aka Khairul Onggon dari hati yang tulus ikhlas ingin mengucapkan selamat hari raya aidil fitri, maaf zahir dan batin. Selamat beraya dan selamat bercuti ;)

Uncle Seven said...

Onggon aka kaljis...selamat ari raya to u..the best raya hopefully..n maaf zahir n batin...

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...