Tuesday, September 28, 2010

Aku mengantuk semacam Garfield...huahhhhhhh....


Dah dua malam berturut2, aku kena jadi pak guard kat kawasan perumahan aku, sebabnya orang yang kerja ngan kitaorang tak dapat datang kerja pasal anak dier masok hospital kemalangan. Jadi dah 2 hari aku tak cukup tidor..hasilnya…time tengah hari mata aku akan jadi mengantuk bangat. Hari pertama aku sempat tidor 2 jam, ingat dapat cover malam tadi, check2 tak boley lah pulak, kenak duty gik, sempat tidor 1 jam jer, ingat kan lepas tu boleh tidor balik, tapi mata kue bikin hal tak boley nak pejam.
Kalau time aku masih muda sikit, setakat berjaga malam no hal punya…tidor sejam dua perkara kecik jer. Semenjak dah masuk era 30-an nie mata aku manja sangat. Kalau lah aku dapat pejam kan mata untuk setengah jam jer tengah hari nie mesti dah cukup layan bagi aku. Mintak2 sofa set aku sempat take over sebelum orang lain ambik nanti. Bercerita pasal tidor atas sofa, time kue zaman remaja dulu, sofa kat rumah kampong kue memang dah jadi tempat tidor tetap. Walaupun aku ada bilik kat tingkat bawah, tidor atas sofa depan TV jugak yang best.
Malam nie, belum tau lagik samada kena on duty lagi ke tak…hopefully dier dah boleh turun keja. Kalau setakat 2 malam tak cukup tidor, aku boleh layan ..tapi kalau malam nie kenak gak duty…terlebih sudah nie.
Or mungkin lepas nie, aku pegi pekena kopi paling kau punya…Starbuck bermain dalam kepala kue nie…atau pun pegi pekena kopi local kat kedai kopi nanti…aduhhhhh mengantuknya…

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...