Wednesday, May 26, 2010

Wujud gik duhal...

Tersentak kue maca newspaper pagi tok tadik, pasal kes perhambaan yang berlaku di Malaysia tok. Apa kejadah nya benda tok boleh jadi…sungguh kurang sopan. Aku simpati lah pasal nya duak ya, lelah kerja bertahun2, gaji ngak jak seciput. Aku harap pihak berkuasa dapat tangkap the culprit ya. Siye betol sidak nya ya. Alih2, rupa2nya lamak juak dah sik update blog, keja mun di ekot2 nang sik akan abis.
Banyak hal juak jadi. Baru2 tok , baruk start main bol agik , padang besar. Yah…kembang paru2 aku embak berekot di padang besar, sik bait sik injured ibu jari kaki aku. Tapi yang best nya walaupun dah lamak sik main, SAINS FC boleh mencapai kemenangan yang membanggakan…well…what can I say….Next match malam tok main padang futsal lawan DID, then on Friday afternoon main di Bau, lawan Sporting Vision ( nasib biat bukan Sporting Lisbon ). Aku masih ingat last game main di Bau, team lawan memang nafas kuda aku rasa, tiup jak wisel nang sik berenti berekot. Yang aku masih ingat kamek urang kalah 11-0, ya baruk rasa trauma rasa..dah lah penat jalan jauh, kalah gik terok…terpaksa aku jumpa pakar kaunseling ( hehehehehe bulak ajak lah ). Next month aku , team kue akan main for Liga MPP, sik tauk kue main kah sik, mun main ok , sik main pun ok, I give full support for the team.
Nampak gaya , macam ada reuinion agik for Kuching Bloggers, macam mok join jak…maybe lahh…or mesti lah join…hmmm. Apa2 pun aku banyak kerjaaaaaaaaaaaa….

2 comments:

Ms Tikot said...

Yalah... lamak ktk x hapdate blog.

Uncle Seven said...

yalah hehehehehe....

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...