Friday, March 12, 2010

mumblinng.....


Gila…..tergoleng2 aku cuba untuk tidur malam tadik, minggu tok aku ada kesukaran untuk tidor. Biasanya dlm kol 10 camya mata dah rasa ngantok amat sangat. Since susah mok tidor, aku layan lah FB, donlod muzik. Entah macam nei aku tertimbul idea untuk add middle name aku kat FB, so aku add lah middle name aku, base on my feveret karekter dari anime feveret ku juak, Slam Dunk, Anamichi. So bila aku dah add, macam ok jak nama ya. But since dah ada nama jepon kat tengah, terpikir juak aku mok tukar nama blog aku to Malay with the Italian name with a japenese name in the middle..???? Hahahahaha…lawak dar jak bunyi. Memang sah lah aku boring malam tadik…
And this morning, masa sibuk2 nok berkemas pegi kerja, aku terover heard news, seorang remaja perempuan at the age of 13, was killed and 2 of her friends injured kenak rompak di MJC nun. Wahhhh kesian aku nengar, apa lah miak umur 13 tahun ya ada, duit pun masih mintak ngan urang tua. Sapa lah tergamak gilak molah rompakan camya kat budak kecik that don’t have anything. Hope the police will catch the blood thirsty sucker, dump it in the jail and paid for what he has done. Banyak benar kejadian2 brutal dah jadi di my peacefull Kuching lately. Pendatang asing, drug addicts yang sik berkerja, contoh2 sik bagus dari luar maybe key factor dengan apa yang jadi. Aku sik dapat imagine what will it be when my daughter grown up in future, macam ney nak society kelak kah, adakah akan jadi lebih brutal and less caring to others.
Nampak gayanya, kenak lah hati2 bila meronda di Bandar Kuching kinek tok, not that bad lah the situation but ambik lah langkah2 berjaga, or boleh juak kerja jadi jaga. Elakkan sebab mencegah lebih baik, jgn biar kan nasi jadi bubur, munjadi bubur pun , boleh juak makan ngan Bovril, telur masin, lobak masin, sik juak membazir…aku dah ngereco dah tok. So before jadi lebih teruk gik…adios…

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...