Thursday, February 18, 2010

Semenjak kejadian itu....

Aduh malu besar kue semalam. Niat di hati dengan ikhlas wish my eksekutif officer a very happy Chinese new year, tapi alih2 nya making fun of it in front of people. Waduhhhhhhhhhh …..
Semua nya bermula dengan aku turun ke tingkat 3. Aku tau ler they all tengah bz nok nunggu SS datang molah visit. Aku seperti biasa, rindok juak ati nanggar urang rami2 cam ya, coz kat opis aku kat at time being being sunyi sepi coz banyak nya lagik cuti CNY. And for me, as if dah jadi macam rutin bagi aku time ya , around 2, lepas semayang, lepas lunch, kayo2 lekak maca newspaper di atas, aku akan turun ke bawah untuk maca Eastern Times. So, nak di jadikan cerita aku terjumpa nya tengah write something at the reception counter, since aku sikda pegi ke rumahnya, dengan ati berbunga2, aku pegi sebelah nya then wish nya a very happy CNY, then aku pun masok ke bilit maca newspaper. After a while, aku pun keluar, nyelit dirik antara urang rami ya. Then suddenly, dengan suara yang besar, nya negor aku, “ Sordi, who are you looking for?? Or you just come down here to wish me a happy CNY?????. What the heck is that? People are smiling at me and I can feel that my heart beat stop for a while. Wahhhhhhhh I didn’t see it coming at all. How on earth she can humiliate me in front of people by making of fun of my wish. Aku dapat rasa muka aku panas menahan malu…
I never thought that this kind of people still exist in the face of the earth. Making fun of people by jatuhkan air muka orang lain, publicly. I learnt my lesson yesterday. People like this are not worth being nice too. They are too arrogant. Hilang cool aku #$%*&^%@!**&^%%....
Aku pun antar la email ngan nya, coz nya nyinggung perasaan aku( kede oi ), and she already reply saying sorry. I accepted her apology but then, no more being nice to people like this, lesson learnt well. Lepas tok malas ler aku . Bila aku cerita ngan bini aku, nya pun madah ngan aku, jangan ler bait gilak ngan urang cam ya, kan dah kenak dah…

5 comments:

Kakmim said...

kur aj ada jak.. nang patut x dibait.. ngesak ati

Uncle Seven said...

Ya lah Ibu Iman...things happen for a reason...

Ms Tikot said...

Sapa section head ya tek?

Uncle Seven said...

adalah tikot.....

Tia said...

ooo ciannya....

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...