Saturday, December 12, 2009

Aku budak kampung lintang...and proud of it

Penat yang teramat penat..abis juak akhirnya judging kampung2 tok sekelian. 11 divisyen within 10 days, perjalanan yang sungguh2 best. Semua para hakim pun palak gila juak. So sik boring gilak. Apa dipolah kmk urang masa on the road? Berbalas teka teki sepanjang perjalanan sebelum sampai ke destinasi. Banyak ada jak teka teki. Arum bulak boleh ngarang sigek buku aku. Ada yang teka teki spontan, ada teka teki yang di ambik dari internet, teka teki lucah pun ada juak. Sik kusangka juak. Disamping teka teki, ada juak yang mukak cerita2 lucu yang pendek pakei tetak. Pengalaman yang aku dapat susah juak aku nak cerita. Terlalu banyak, mungkin akan aku cerita sikit demi sedikit, mun masih ingat lah.
Our chief, En Usop, En Syuaib Penolong Pengarah Kemas, Robert, Billy, Vincent, Firdaus,Ali Imran, Yusry , Ali, Mahdi & Mortadza, nama2 yang aku akan ingat sampei bila2. Mun di suruh pegi sekali lagik ngan group tok, aku memang mauk joint juak. You guys, are the best.
Tapi perjalanan tok menyedarkan aku betapa kita beruntung bila semua kemudahan dah ada depan mata, semua dah disedia oleh gomen. Tapi masih juak orang di bandar tok sik menghargai apa yang ada. Sentiasa sik cukup. Sedangkan kampung2 yang aku masuk tok ada yang cukup kelengkapan yang sepatutnya ada di sebuah kampung.
Munkin mun sidak bandar tok di antar ke tempat2 yang kurang keperluan cam tok, baruk sidak pandei menghargai apa yang sidaknya ada. Maybe..

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...