Monday, December 28, 2009

Hujung tahun...opis ku sunyi...


Aku baruk perasan, for the last 2 weeks plus this week, semua cuti gugok ari Jemat, best juak. This new year pun will on Friday. Sik perlu lah aku ngabis cuti aku yang sememangnya udah tinggal few days. Dapat lah carry forward next year. Wife kue akan bercuti mula dari esok sampei Monday. Ya baruk dikatakan cuti selama 2 tahun hehehehehe…..
Opis masa tok sunyi sepi. Most of them on long leave, the boring part is I have to handle year end billing. Doing copy of few old files, certified & submit to our finance section. Last year aku sik molah ya gilak coz still new, but I totally have to do it this year end. At least aku ada something yang boleh aku polah, sik juak aku tertido rah kerusi aku agik sambil berdengkor macam last week. Malu weh…part dengkor yalah. Aku rasa miak depan aku ya mauk senyum nengar aku berdengkor tidor. Macam biasa, bila tukar tawun, bererti bestday aku sik lamak agik, bufdey anak aku dalam masa 2 minggu lagik, more or less lahh. Aku sik tauk apa nok di berik ngan nya, munkin nok merik nya beskal kali. And also bufdey wife aku pun around the corner, pun lom tepikir mok merik apa gik. Awal tahun tok nang banyak mok meli hadiah.
Pejam celik, dah masok 10 tahun aku kerja ngan majikan aku kinek tok. Sik sangka lah pulak, dah rasa senior menar dah. Banyak juak staf baru yang baruk masok, tapi sik kenal. Yalah semenjak duak menjak aku jadi attachment staff tok. Seperti biasa juak bila year end, adalah dinner yang di anjur oleh jabatan, so far aku dah attend 3 dinner, dinner opis aku, dinner Anugerah Desa ya , pasya dinner opis baru bini aku, JAIS. Yang sik best nya pulak, semua nya ya di Merdeka Palace. Tok tengah tunggu dinner company gik, sik tauk bila sidak nya mok molah. Mun macam last year rah Sarawak club, tawun tok cnei nak gik kah? Jangan molah rah parking lot dah lah…dah level international dah company aku tok, jangan lah merik malu kaum gilak….
Adios…

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...