Sunday, November 29, 2009

The trip...

On the move again , kali ni lebih lama dari biasa. Lebih kurang 10 hari. Bermula dari Limbang, then turun ke Kuching . Singgah ke semua division. Syok gila aku masa mauk memulakan perjalanan tok but sedih meninggalkan family ku for a while. For sure, this journey will be on good journey. Sorry not a good journey but a great one. Aku pasti aku akan collect banyak experience sepanjang perjalanan. Singgah ke kampong2 yang aku akan judge. Tanggar, kertan aku suk gila lupak madah pasal perjalanan aku tok.
Aku akan mewakili jabatan aku untuk jadi hakim Anugerah Desa Cemerlang peringkat negeri Sarawak. So, aku akan singgah to each kampong yang dah menang peringkat bahagian dalam mencari pemenang peringkat ngeri yang akan mewakili Sarawak to peringkat kebangsaan. Syok beb…
Aku ada tengok video masa jawatankuasa mengadili salah sebuah kampong yang menang last 2 years. Wah best, sambutan sidak kepada para hakim macam nyambut YB jak. Hahahahahaha….siap ada silat2, tarian & persembahan serba sedikit.
Yang spoilnya, aku sik dapat ambik flight jam 12.30 tgh ari to Miri, kenak ambik flight awal pagi kol 7. Jadi sampei kat Miri tok awal, alamat melepak dalam surau lah aku tok. Call abang aku, nya dapat ambik aku tengah ari kelak masa lunch break nya.
Tapi dah lamak juak sik molah kerja macam tok, teringat masa aku belajar dolok2. Selallu lepak rah airport, nunggu nama kenak tunggah rah standby list. Memori-memori.
Dah terlampau lamak aku sik molah trip yang more to adventure macam tok. RIndu bebenor kue.
Jadi semua nya akan bermula pada esok hari, kampong pertama yang akan disinggahi. Kampong Prabahan di Limbang. Let the games begin……

2 comments:

Anonymous said...

camne trip so far pok? happening?

Uncle Seven said...

So far so good, welcoming ceremony rah uma belor, perkampongn kayan best, dah amoi nya kacak2....

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...