Thursday, November 12, 2009

Sekali seumur hidup...

Nang boleh tahan juak kesibukan aku kebelakangan tok. Semenjak kejadian masok ICU ya, aku dah jaga health aku menar2, and so far aku boleh rasa syukur, aku pun BP going to normal ajak reading nya for the last 4 days. Aku benar2 harap yang aku sik akan bergantung ngan ubat. Boleh di katakan aku antara manusia yang susah mauk makan ubat.
Kadang2 kejadian macam ya betol2 mukak mata nyuruh kita jaga kesihatan benar2. Buat masa tok, aku nang makan sik nyaman ajak2, salah satu kenikmatan yang ilang. Ya baruk sikit jak Tuhan narit kenikmatan yang di berik nya ngan kita. Belom agik nya ngambik banyak. Ku pikir2 memang aku benar2 bersyukur.
Aku terbaca newspaper baru2 tok tek, MACC mencadangkan sak gaji menteri2, wakil rakyat dinaikkan untuk menahan sidaknya dari nerimak rasuah. Cadangan MACC tok betol2 mencabar minda saintifik aku yang hampir terbantut tok, adakah sebelum tok menteri2 kita suka nerimak rasuah sampei MACC merik cadangan yang amat bodoh tok? Sepatutnya sidak MACC tok berik lah idea yang lebih bernas. Bagi akulah, memang sidak MACC tok malas mok molah kerja kali. Betol2 juak lah Malaysia kinek tok dah mauk jadi Negara kapitalis, yang kaya makin kaya, yang miskin makin miskin.
Weekend tok aku akan check-in, untuk pergi menenangkan minda. Lamak juak dah sik pegi check-in tok, aku ngan family ku sekali nga nsidak in law aku semua. Aku gerenti Aleeya mesti suk gila mandik kolam kelak, dapat aku imagine kekecohan mulutnya.
Mun dipikir, kerja sampei bila2 sik akan abis, so kinek tok aku dah molah keja main embak ilek2 jak. Malas aku mok menstress kan palak aku gilak. Kinek tok juak aku sik akan miar peluang2 yang muncul depan aku ilang or terlepas gia ajak, near death pun pengalaman tok benar2 ngajar aku,…kita sik akan tauk bila nya datang , so grab apa jak peluang kebaikan yang muncul depan kita…

2 comments:

Tia said...

gia lah kita.... embak rilek-rilek...

Uncle Seven said...

Yalah big momma..kue dah mok main santai2 jak kinek tok...

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...