Wednesday, November 18, 2009

kue bengong...or bengang..entah lah...

Selepas kejadian kue mengamuk ngan sidak TM, masih juak sikda tindakan apa2 dari TM, aku ambik keputusan untuk komplen ke talikhidmat. Memang mengejutkan kerana dalam masa sejam lepas aku log komplen aku, lalu ada sidak TM call aku madah mauk pergi rumah masang tepon. Dapat pun sidak nya molah kerja ngan cepat. Walaupun dah pasang tepon, still line tepon aku lom gik clear. Masih ada interruption, cross line kali coz aku dapat nengar another ringing tone rah line tepon rumah aku. Pihak TM ada call balit pasal interruption tok tapi awal2 lagik sidak madah yang sidak nya akan transfer nya to other section. Sidak sik berani commited ngan aku bila boleh setel benda tok. Even time frame pun sik berani sidak nya mok berik. Apa lah punya servis. Jangan kelak ujung bulan lalu nok charge aku RM120 for the wifi terus, sedangkan aku lom agik makei wifi sidak, mun mok cas biarlah nya cas panggilan RM 10 tanpa had, ya pun aku belom pakei agik.
Memang mengecewakan, tapi aku akan biarkan dolok & tengok berapa lamak sidak nya akan solve kes aku tok. Kita tunggu dan lihat. Aku dah calculate yang tok dah mok abis second week dari tarikh aku apply, memang sik seperti yang di janjikan, 2 days selepas register nait tepon and 2 days lepas ya nait wifi. Dengan alasan yang di berik, other seksyen macam sik ada connection ngan section lain,memang langsung bukan macam urang under same company, as if sidak tok dari kompeni yang berlainan.
Rasa mok kensel ada juak rasa ati, coba redtone. Tapi redtone wifi, signal nya sungguh jauh, di bukit jin di batu lintang ajak tempatnya. Kelak di Matang kelak sikda signal langsung, lagiklah naya aku.
Suku lagik pukol 3 ptg tok, mata aku ngantok gila. Berik bantal nang lalu sampei buntal terus aku, dah perut kenyang tok, kenak gik aircond opis tok sejok gila. Apa la aku nak buat k ngilang ngantok…

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...