Tuesday, November 3, 2009

Aku masok ICU..aduh heh...

Darah tinggi? Tanpa sebarang amaran aku kenak pada khamis yang lepas. Bagi aku, pengalaman yang menakutkan. Sik pasal2 aku masuk ICU. SImtom nya, aku rasa pening amat sangat, mata aku dah sik dapat nak zoom. Aku pun pandei ilang ingatan sekejap, ingat kan pening kepala biasa, darah x cukup sampei ke otak kah, so dengan penuh selamba aku pegi ke klinik kotaraya Matang. Aku masih ingat agik reaksi doctor yang merawat aku amsa ya, bila nya nanggar bacaan BP aku yang melampaui batas kenormalan seorang manusia normal, nya alu berdiri, bila nya nyebut BP aku is 248/168, aku memang terkejut gaban. Nya madah, BP yam un urang tua sikit, memang dah stroke, nya nyuruh aku admit, masa kat hospital pun, bila the Indian doctor ya nanggar bacaan BP aku, nya alu madah “OMG, you’re a time bomb, I cant let you go”, sidak nya alu scan palak aku takut ada internal bleeding. Again, aku bernasib bait agik. DOktor ya madah , dah banyak nya tengok kes macam aku, orang muda, kenak high blood attack, sampei bleed nya pun otak. Few days later, terus padam.
Aiseh doktor tok, macam Doctor House jak, main sound direct. Langsung sik makei peribahasa. Sungguh kurang sopan. Badan aku iboh cerita , memang dah kebas dah. Aku nang benar2 bersyukur, aku still have the opportunity to stay alive, munkin aku ada unfinish kerja kali kat dunia tok…?
Memang aku tauk , minggu ya aku memang sik jaga makan aku. Aku kenak berdiet lah sekarang tok, more time to exercise. So glad aku still hidup gik time tok…betol2 aku value life aku…

3 comments:

f.loren said...

kamek pun tekejut baca BP kitak ya..
glad that you are okay now. bah, work it out. eat more vegies !! and hmm kdg2 mok minum plenty of water juak bah..

kamek pun takut2 tok eh dh jak gemok :|

Tia said...

nang benar BP kitak ya? u dah discharge kah?

Uncle Seven said...

Loren..ya lah terpaksa jaga benar2 kinek tok

Big Momma..kenapa x percaya, iboh kata kitak kmk kpun sik cayak juak bila dengar nya

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...