Thursday, October 29, 2009

Trip to Limbang

Baru2 tok aku travelling pegi ke Limbang atas urusan kerja lah. Limbang just a normal town ajak tapi yang best nya, masa aku sampei kat sia is musim buah-buahan. Heaven for local fruits lover just like me.

Durian nang melambak, dengan harga yang amat murah sekali, buah tampoi, aku sik pasti yang lain tauk sik buah tampoi,

also di jual dengan murah sekali, RM1 per kilo.. Buah dabei iboh cerita, mun di kuching 1 kilo sampei RM18, di Limbang cuma RM 4,5 or 6 ajak sekilo bergantung dengan saiz. Buah terap, buah kegemaran aku yang pun melambak jak di pasar tamu Limbang ya.
Malam kedua aku kat sia member2 seopis ajak aku makan durian rah pasar tamu, RM 10 for 4 biji dengan saiz yang cukup besar bagi, kekenyangan aku ya sampei sik makan nasik aku malam ya. Aku ada cuba durian kecik, durian kuning sidak sebutnya, adoh alu pening asa palak aku. Tapi one thing aku perasan , sidak urang Brunei memang suka benar durian kuning tok.

Aku masa dari Lawas ke Limbang, aku ada berenti dekat Sundar, so terlampau ingin mauk makan durian, so ingat mauk meli sigek jak, tapi makcik yang jual durian tok sik mok jual ngan aku, nya berik ajak sebiji ya ngan aku. Aku mok bayar at RM5 untuk sebiji ya, makcik ya mati2 sik mok terimak duit aku. Well, dah nama rezeki ya, aku tanpa malu pun makan lah. As usual, menda free tok memang nyaman hahahahaha…
My next plain is mok gi Kapit gik, aku lom gik pegi kapit. Tengah merancang. Tapi early Disember aku akan pegi Miri agik for 5 days. Wah kencang nanr aku gi travelling kinek tok eh…layan beb. Sik lah ku boring gilak ngadap PC di opis tok .

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...