Tuesday, July 21, 2009

Mengkuang sapu pitis



Aduh..semenjak duak menjak tok…aku macam kekeringan idea mok tulis apa. Entah apa2 lah aku..aku baruk kak maca cerita pasal susu oleh si Twitter Tongue tek…untung nya ada minum susu sustagen..aku cuma kenal brand susu cap gantung..dari kecik sampei dah besar tok..masih gik setia ngan susu cap gantong hahahahaha….tapi itulah kenyatan nak..most of guys especially nya lah is a big fan of “susu cap gantung”…betul sik.
So this Friday will be at The Springs ..aduh melepas lah aku mok layan konsert jom heboh ngan wife aku tok..ari Sabtu jak free bah…nampak gaya nya memang full swing lah aku tok.
Then aku maca gik songehan Big Momma..pasal kuih seringgit..memang benar kata nya memang sikda agik…lalu lah aku teringat ngan sigek food yang aku rasa dah sikda agik di jual kinek tok, dolok di kampong aku banyak orang berjual depan rumah. Sengkuang or Mengkuang di potong bulat, dolok nya jual seposen sigek, kak ya di sapu pitis atas nya…wah nang layan makan ya. Aiskrim gantung pun lamak juak sik nemu , mun sik segal Pesta Kuih Bulan di Carpenter Street , siklah aku nemu sekrem ya agik.
Surely dah berubah totally. Sayang nar juak aku sikpat embak anak ku makan menda2 camya . Mun sik molah dirik pun sik merasa agik. Nang zaman makin berubah kinek tok…hmmm

2 comments:

Ms Tikot said...

Yer... lamak ada x mkn mengkuang + pitis + kacang di atasnya. Nyamans giler...

Uncle Seven said...

Menar bah Ms Tikot...lamak sik nanggar urangberjual benda cam tok agik bah..nowadays

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...